• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Arbetsplatsolycka.

• Startad av Startad av F.d. 14062
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 14062

Guest
Har varit med om en arbetsplatsolycka i kväll på E-4:an vid Salems trafikplats, jag jobbar som vägarbetare på Svevia, jag stod som skyddsfordon(TMA-bil) då jag vart påkörd av en bilist som varken sett förvarning eller 3:st TMA-bilar med ljuspilar, vad jag vill säga med detta är att ta ded lungt när ni kommer in i ett vägarbetsområde och var uppmärksamma på skyltningen, jag klarade mig utan skador denna gång, bilen blev skrot, tänk på oss som har vägen som arbetsplats. Mvh Uffe.

Sv: Arbetsplatsolycka.

Fint skrivet Uffe!

Man kan nog aldrig köra för sakta i sådana situationer!:rolleyes:

Otroligt hur man kan missa det....

Bland de bästa uppmärksamhets/varningsskyltar jag sett var vid ett vägbygge i Jönköpingstrakten (tror jag) med skyltar med en bild på ett barn och texten "min pappa jobbar här". Vet ej om det var officiella skyltar eller ej, bra var dom i alla fall.

Detta var några år sedan nu men jag har bara sett de skyltarna vid det tillfället.

Peter :)

"Giltig skylt" var inte, men den var säkert effektiv!

Kul med innovativa vägjobbare.

Tillbaka
Toppen