• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Apropå elbilens framtid

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har för mig att polisen redan har elbilar.
Danmark har väl riktigt snabba elbilar som polisen lätt kan hinna upp bovarna med.
Laddning av blåljusens bilar kommer att ske i deras garage tillsamman med övrigt underhåll, så det slipper nog laddköer.
laddning av elbilar är lättare att få till än benisnbilarna när de var lika gamla, då var det ett företag att få tag på Bensin.
Så det lär bli fler laddplatser allt efterssom man upptäcker att det går att tjäna pengar på laddström till elbilar.

Dessutom tycker jag att alla laddplatser alltid står tomma.

Jag tror inte det kommer att löna sig att vara elbilsförnekare.


Roysan
 
Att använda en trampgenerator för att ladda en elbil är lika dumt som att koka bensin med en kaffebryggare.
En elitcyklist kan kort ögonblick prestera 500 W, mitt exempel i en annan tråd visade att man kan få en 50 W lampa att lysa med en trampgenerator.
För att ladda ett startbatteri får man då trampa minst 15 timmar, de flesta är nog slut efter en timme.
Elbilen driftbatteri är större.
Tänk dig själv om det vore en trampbil, och du kunde trampa den manuellt, med lämplig växel skulle man uppskattningsvis få den att rulla i promenadfart, och detta säkert i flera minuter.
Om man skulle trampa omvägen från generator till batteri och sen batteri till elmotorn halveras den tiden, pga av verkningsgraden.
Man kommer betydligt längre om man trampar en mekanisk cykel direkt utan att gå via el och batterier.
Om man nu inte har en elbil, men förmodligen är samma myter som gäller för elbilar lika som för elcyklar.... de skall ju oxo laddas.
Denna typ av mytologi som florerar på nätet visar enbart okunskap. Lite dumt att dela sånt skitsnack. bidrar knappast till något konstruktivt.

Roysan
 
Att använda en trampgenerator för att ladda en elbil är lika dumt som att koka bensin med en kaffebryggare.
En elitcyklist kan kort ögonblick prestera 500 W, mitt exempel i en annan tråd visade att man kan få en 50 W lampa att lysa med en trampgenerator.
För att ladda ett startbatteri får man då trampa minst 15 timmar, de flesta är nog slut efter en timme.
Elbilen driftbatteri är större.
Tänk dig själv om det vore en trampbil, och du kunde trampa den manuellt, med lämplig växel skulle man uppskattningsvis få den att rulla i promenadfart, och detta säkert i flera minuter.
Om man skulle trampa omvägen från generator till batteri och sen batteri till elmotorn halveras den tiden, pga av verkningsgraden.
Man kommer betydligt längre om man trampar en mekanisk cykel direkt utan att gå via el och batterier.
Om man nu inte har en elbil, men förmodligen är samma myter som gäller för elbilar lika som för elcyklar.... de skall ju oxo laddas.
Denna typ av mytologi som florerar på nätet visar enbart okunskap. Lite dumt att dela sånt skitsnack. bidrar knappast till något konstruktivt.

Roysan
Det är ju kanonmotion, fixa generatorer på alla gymgrejor och pad(d)elracket så slipper ju folk att svettas i onödan.

Jag är fö för elbilar och hade gärna haft en men de är lite dyra i inköp för stunden.
 
Att använda en trampgenerator för att ladda en elbil är lika dumt som att koka bensin med en kaffebryggare.
En elitcyklist kan kort ögonblick prestera 500 W, mitt exempel i en annan tråd visade att man kan få en 50 W lampa att lysa med en trampgenerator.
För att ladda ett startbatteri får man då trampa minst 15 timmar, de flesta är nog slut efter en timme.
Elbilen driftbatteri är större.
Tänk dig själv om det vore en trampbil, och du kunde trampa den manuellt, med lämplig växel skulle man uppskattningsvis få den att rulla i promenadfart, och detta säkert i flera minuter.
Om man skulle trampa omvägen från generator till batteri och sen batteri till elmotorn halveras den tiden, pga av verkningsgraden.
Man kommer betydligt längre om man trampar en mekanisk cykel direkt utan att gå via el och batterier.
Om man nu inte har en elbil, men förmodligen är samma myter som gäller för elbilar lika som för elcyklar.... de skall ju oxo laddas.
Denna typ av mytologi som florerar på nätet visar enbart okunskap. Lite dumt att dela sånt skitsnack. bidrar knappast till något konstruktivt.

Roysan
Jag som TS tog i varje fall hakano's inlägg som ett skämt.. Så för mig tillförde hakano's inlägg i alla fall något...
Skulle varit himla tråkigt forum om vi skrämmer bort de som vill skämta lite här på forumet.....
Tillräckligt många har ju redan försvunnit, eftersom de inte fick utrymme för sina tankar...
 
Jag som TS tog i varje fall hakano's inlägg som ett skämt.. Så för mig tillförde hakano's inlägg i alla fall något...
Skulle varit himla tråkigt forum om vi skrämmer bort de som vill skämta lite här på forumet.....
Tillräckligt många har ju redan försvunnit, eftersom de inte fick utrymme för sina tankar...

Håller med om skämten, men utrymme för sina tankar..., snarare togs väl forumet under en tid över av deras tankar? Och inte handlade det om husbilar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen