• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apple TV

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Apple TV

Ja, det undrar jag också men eftersom Apple har sålt miljoner Apple TV så måste det väl finnas någon fördel?

Jag ser ingen fördel i en AppleTV i sitt grundutförande. Den är konstruerad främst för att lätt kunna hyra film från Apple... Det går också att använda till att se allt som iTunes, iPhone och iPad hemma kan streama till den.
Så man slipper koppla sladd till TVn.

Men utan jailbreak har den inte mycket att komma med, utöver ovanstående, jämfört med andra liknande produkter...

//Stefan
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Apple TV

Har funderat tråden igenom, vad har jag för nytta av en apple tv / box som jag
inte kan se genom HDMI uppkopplad direkt mot TVn, funkar ju ypperligt att ladda
Ipaden samtidigt.
Någon, ...........

/ bp

Jag har denna sladden också , den är dyr , nästan som en halv androidbox. Köper man boxen vinner man väl på att få fjärrkontroll. Och så kan man slösurfa på paddan samtidigt som man ser på TV.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Apple TV

Jag har denna sladden också , den är dyr , nästan som en halv androidbox. Köper man boxen vinner man väl på att få fjärrkontroll. Och så kan man slösurfa på paddan samtidigt som man ser på TV.

En HDMI-kabel kostar från 12 kr och sällan mer än en hundralapp.
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Apple TV

Jag är mycket nöjd med min Apple TV! Hyra filmer i 720hd, lyssna på internetradio, kolla på foton & filmer som ligger i datorn, lyssna på musiken som finns i datorn. Kolla på youtube, någon tv kanal från USA. Köra air-play från iPad & iPhone!

Tycker det är mediaspelare väl värd sitt pris, ett måste om man ändå har alla andra Apple produkter.

/Ixeofors
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Apple TV

Jag är mycket nöjd med min Apple TV!
Tycker det är mediaspelare väl värd sitt pris, ett måste om man ändå har alla andra Apple produkter.
/Ixeofors

Här sätter Ixeofors pricken över i med sitt sista uttalande!
Apple säljer Apple TV på samma sätt som sina övriga produkter. De har inte bäst prestanda, de är heller inte billigast, faktiskt inte ens snyggast eller mest flexibla - MEN det är en Appleprodukt.

Jag köper inte deras koncept, medan andra sväljer det med hull och hår och känner sig nöjdast i hela världen - allt är helt valfritt i vanlig ordning :)
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Apple TV

Ja, det undrar jag också men eftersom Apple har sålt miljoner Apple TV så måste det väl finnas någon fördel?

Jag antar att Du knarrevik vid det här laget köpt en AppleTV, eller åtminstone tagit reda på vad man ska ha den till?

Vi är nog många som är nyfikna!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Apple TV

Jag har inte jailbreakat den ännu så den enda användningen har hittills varit att se på egna och andras videosnuttar på Youtube. En iPad med HDMI-kabel är en betydligt bättre lösning.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Apple TV

Jag har inte jailbreakat den ännu så den enda användningen har hittills varit att se på egna och andras videosnuttar på Youtube. En iPad med HDMI-kabel är en betydligt bättre lösning.

Köper man den nya versionen (Apple TV 3) eller uppgraderat till senaste iOS (5.x) så finns det inget jailbreak till den.
Har man Apple TV 2 och uppgraderat till 4.4 så går den att jailbreaka, men XBMC mediacenter (som är den stora vinsten med jailbreak - enligt min mening) går långsamt på den versionen.

Bäst fungerar Jailbreak och XBMC på version 4.3 av iOS.

//Stefan
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Apple TV

Lyfter denna tråd med två frågor:
Har nyligen köpt en AppleTV och kunnat trådlöst koppla ihop den med min iPad via AirPlay.
Jag lyckas inte koppla ihop den med min iPhone4 då den senare saknar AirPlay.

1) Hur kan jag koppla upp min iPhone4 mot AppleTV utan att gå via Internet?
(Jag har en trådlös router hemma)

2) Jag har många bilder i min iPhone, hur kopierar jag enklast över dem till min iPad?
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Apple TV

Det ska gå men vilken version har du på din Iphone 4?

Hittade denna länk
Strömma innehåll trådlöst från din iPhone, iPad eller iPod touch med hjälp av AirPlay - Apple-support

Du kan koppla upp din Iphone via kabel från din telefon direkt till TV. Jag tror kablen kostar runt 450kr


Slå på bildstömning både på Iphone och din Ipad och synka så har du dina bilder alt. ladda upp dem på dropbox så kommer du oxå åt dem utan att ta upp Mb på din Iphone och Ipad samt att du kommer åt dina bilder på vilken dator som helt om den har internet
 
Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Apple TV

Model A1332
Om jag kommer ihåg rätt så kallades den iPhone4
iOS 7.1.2

Jag skall testa det du föreslog men det känns lite fel att behöva gå förbi AppleTV.
 
Senast ändrad:

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Apple TV

Model A1332
Jag skall testa det du föreslog men det känns lite fel att behöva gå förbi AppleTV.

Konstigt att det inte fungerar då. Du hittar inte AirPlay knappen på din Iphone? Om din iPhone och Apple TV är uppkopplad på samma nät ska det fungerar. Så wifi måste vara ansluten på din Iphone är den inte det så kommer inte AirPlay-knappen fram.

Hur har du anslutit din Ipad då det fungerar?
 
F

F.d. 50198

Guest
Sv: Apple TV

Går det inte lika bra att använda en iPhone som ipad? Med en adapter kan man ju koppla en HDMI kabel mellan iPhonen och TV:n.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Apple TV

Runar, tack:
Jag hade inte WiFi inkopplat, nu syns AirPlay-ikonen.

Ok, givetvis kan man koppla en iPhone såväl som en iPad via HDMI-kabel till TV:n men finessen var att få kontakt med dessa båda via trådlös anslutning till AppleTV-enheten.
Jag skall testa vidare nu. :)
 
Toppen