Har just köpt en Apple TV och skall försöka installera den, men det verkar vara helt hopplöst...
Ansluter med HDMI till tv:n, strömkabel och väntar på att installationen ska starta.
Den kopplar upp, visar apple-loggan, välkomstmeny på alla språk,
uppmanar till att parkoppla fjärrkontrollen, (fungerar, ok)
visar sedan välj språk.... och där stannar installationen av.

Jag kan välja mellan olika språk, men apple tv:n reagerar inte alls på något val, trots olika knapptryckningar.
Fjärren fungerar och reagerar på t.ex volymknappen.
Har startat om dosan flera ggr, bytt HDMI-kabel och bytt tv-apparat också,
inget hjälper, installationen stannar alltid vid "välj språk", oavsett vilket språk jag väljer.
Statuslampan lyser som den ska och reagerar på mina knapptryckningar på fjärren,
men dosan tjurar och går inte vidare i installationen och jag kommer inte ens till någon meny.
Köpt den beg. och får väl skylla mig själv, så något garanti-ärende är inte aktuellt.
Antingen gör jag något galet eller så krävs det kanske någon mer avancerad omstart än typ "norsk reset".
Någon som känner igen problemet?
Ansluter med HDMI till tv:n, strömkabel och väntar på att installationen ska starta.
Den kopplar upp, visar apple-loggan, välkomstmeny på alla språk,
uppmanar till att parkoppla fjärrkontrollen, (fungerar, ok)
visar sedan välj språk.... och där stannar installationen av.

Jag kan välja mellan olika språk, men apple tv:n reagerar inte alls på något val, trots olika knapptryckningar.
Fjärren fungerar och reagerar på t.ex volymknappen.
Har startat om dosan flera ggr, bytt HDMI-kabel och bytt tv-apparat också,
inget hjälper, installationen stannar alltid vid "välj språk", oavsett vilket språk jag väljer.
Statuslampan lyser som den ska och reagerar på mina knapptryckningar på fjärren,
men dosan tjurar och går inte vidare i installationen och jag kommer inte ens till någon meny.
Köpt den beg. och får väl skylla mig själv, så något garanti-ärende är inte aktuellt.
Antingen gör jag något galet eller så krävs det kanske någon mer avancerad omstart än typ "norsk reset".
Någon som känner igen problemet?