• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apple TV 4:e gen, startar inte

Status
Stängd för vidare inlägg.

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Har just köpt en Apple TV och skall försöka installera den, men det verkar vara helt hopplöst...
Ansluter med HDMI till tv:n, strömkabel och väntar på att installationen ska starta.
Den kopplar upp, visar apple-loggan, välkomstmeny på alla språk,
uppmanar till att parkoppla fjärrkontrollen, (fungerar, ok)
visar sedan välj språk.... och där stannar installationen av.

IMG_4510.jpg

Jag kan välja mellan olika språk, men apple tv:n reagerar inte alls på något val, trots olika knapptryckningar.
Fjärren fungerar och reagerar på t.ex volymknappen.

Har startat om dosan flera ggr, bytt HDMI-kabel och bytt tv-apparat också,
inget hjälper, installationen stannar alltid vid "välj språk", oavsett vilket språk jag väljer.

Statuslampan lyser som den ska och reagerar på mina knapptryckningar på fjärren,
men dosan tjurar och går inte vidare i installationen och jag kommer inte ens till någon meny.

Köpt den beg. och får väl skylla mig själv, så något garanti-ärende är inte aktuellt.
Antingen gör jag något galet eller så krävs det kanske någon mer avancerad omstart än typ "norsk reset".
Någon som känner igen problemet?
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Du trycker mitt på ”slide-plattan” på övre delen av fjärren? Du ska inte trycka på nån av dom synliga knapparna.

Fjärren är det lite skillnad på mot dom gamla som inte är solklara. Bara ville kolla det uppenbara först :)
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Där ser man, det var det mest uppenbara (dvs handhavandet) som var felet.
Inte fasiken visste jag att slide-plattan gick att trycka på också, hittade inget i beskrivningen...
Nu är jag på väg att utforska vidare på Apple Tv:n och solen skiner även för mig. :msn_sunglasses:
Tack Christer :applaus:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen