• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

App Mina fordon

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
913
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
I appen visas årsskatt oavsett om den är avställd eller inte, där visas också hur mycket skatt du skall betala om du ställer på en avställd bil.
Så tyvärr alla som tror att ni har noll skatt så roligt tycker inte Magdalena att ni ska ha...........
Prova logga in på Transportstyrelsens hemsida där borde det vara rätt.
Glädjedödare
Jag vägrar kolla - håller kvar vid 0 kr / år
:)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
I förra veckan skulle jag ställa på bilen, men det gick inte.
Så jag kollade om det fanns en uppdatering till appen - och det gjorde det.
Efter det fungerade det som vanligt igen.

Så kolla först om ni också behöver uppdatera appen.

Och om det inte fungerar att ange bokstav i sista positionen, så är det med all säkerhet en uppdatering som behövs.
Tackar så mycker för tippset.... efter uppdatering fungerar det bra nu.:bye:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Refererar till mitt inlägg nr 6 i den här tråden, som visar på att vår husbil skulle vara skattebefriad när jag kollar i appen på min iPad iOS.

Samma trevliga, men felaktiga besked får jag när jag går in på Transportstyrelsens hemsida på min dator, Google Chrome;
1614943554141.png

Det betyder att Transportstyrelsen har problem, kanske beroende på de nya avställningsreglerna för bonus-malus bilarna. Man sa faktiskt redan förra året, att man inte kunde genomföra förändringen förrän i mars 2021, på grund av tekniska orsaker. Man kanske inte klarat det trots att 1 mars har passerats.

Tommy
 
Senast ändrad:

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
272
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Refererar till mitt inlägg nr 6 i den här tråden, som visar på att vår husbil skulle vara skattebefriad när jag kollar i appen på min iPad iOS.

Samma trevliga, men felaktiga besked får jag när jag går in på Transportstyrelsens hemsida på min dator, Google Chrome;
Visa bilaga 206894

Det betyder att Transportstyrelsen har problem, kanske beroende på de nya avställningsreglerna för bonus-malus bilarna. Man sa faktiskt redan förra året, att man inte kunde genomföra förändringen förrän i mars 2021, på grund av tekniska orsaker. Man kanske inte klarat det trots att 1 mars har passerats.

Tommy
Det står på transportstyrelsens hemsida under skatt att de har problem med app och skatt på malusbilar from 2020 årsmodell. Beräknas klart efter kvartal 1.
 
Toppen