• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

APN inställning

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025
Jag har en samsung galaxy tab 2 10.1, och har köpt ett kontantsurfkort från Hallon. Kortet är anslutet i routern men var hittar jag APN inställningar i surfplattan. VPN kan jag se. Jag skall surfa genom ett bärbart modem tp-link M5350.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: APN inställning

På min gamla Android: Inställningar, dataanvändning, mobila nätverk, åtkomstpunktsnamn.

Sander

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2025

APN inställningarna skall anges i routern, plattan kopplas med wifi mot routern. kolla routerns handbok hur du når inställningssidan

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Bättre att ha den i routern så att du kan använda WiFi:n till alla enheter och smartphones, m.m..

När du är inloggad på WiFi:n testa att slå in IP adress

192.168.1.1 eller
192.168.0.1

Om du kommer in testa anv: admin och lösen: admin

Detta är standard hos många tillverkare.

När du har gjort det kommer du in på routerns gränssnitt och kan ställa in APN:et

Kollade på nätet:

TP-Link M5350 3G Mobile Wi-Fi Router. ... Default IP address: 192.168.0.1. Default admin username: admin

Senast ändrad:
Toppen