• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apelvikens ställplats

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Apelvikens ställplats

Har vi misskött oss på denna plats? Undrar bara om någon vet orsaken till detta bemötande. Är kommunen markägare? Kanske är avsett för annat läger.
/ sören
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Apelvikens ställplats

Kan inte se inlägget på Facebook, i vilket fall väldigt tråkigt! Här har vi njutit några gånger och hunden med.

Skulle vara intressant att veta varför.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Apelvikens ställplats

Trist men det finns fortfarande gott om platser i Varberg
Två campingar och 4 ställplatser som jag känner till.
Varberg är en fin stad.
 

inbart11

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
18322
Medlemskap
2024
Sv: Apelvikens ställplats

Har varit en del i Varberg, både med och utan husbil. Husbilar är inte så omtyckta när man talat med ortsbefolkningen, verkar inte vara det av myndigheterna heller, märker man bl.a på avgiften de tar på ställplatsen i hamnen.
 

Rapido9097

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10424
Medlemskap
2025
Sv: Apelvikens ställplats

Finns nog de som misskött sig sen är frågan om det beror på det. När vi vart där er det en och samma bil som kör ut mot den andra parkeringen och väntar där tills de tagit upp betalningen för att sedan åka tillbaks till ställplatsen. Nog en välkänd kille bland de som brukar vara där.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Apelvikens ställplats

Det är nog snarare så att Apelvikens campingägare har delägarintresse i "vännerna"som arrenderar ställplatsen.Det är bättre att få in pengarna på campingplatsen än på ställplatsen.
Anders.:mad:
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Apelvikens ställplats

Trist men det finns fortfarande gott om platser i Varberg
Två campingar och 4 ställplatser som jag känner till.
Varberg är en fin stad.

Gillar Varberg! Men fyra ställplatser? Var finns dom? Utöver vid natrrummet, där är så bökigt att komma in, bommar och kortbetalning som inte funkar.
/sören
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
940
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Apelvikens ställplats

Getteröns småbåtshamn är en av dem och kan verkligen rekommenderas! Mvh Birgittha och Mats
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Apelvikens ställplats

Av principskäl åker jag inte till den rekommenderade campingplatsen om jag kommer till liknande skylt. Jag tänker inte låta snåla campingägare förstöra för mig. Jag säger bara hejdå och åker vidare.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Apelvikens ställplats

kanske rädda att sanden blir nött om vi använder parkeringen under den tid det är stängt :)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Apelvikens ställplats

Det handlar nog snarare om att man vill tvinga in oss på campingen, det finns ju pengar att tjäna.

Bennie
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Apelvikens ställplats

Kanske inte så underligt, den har ju under lång tid använts som campingplats med besökare som stått väldigt länge, borde ha varit 48 timmar max, så att det blir lite rotation. Då hade det heller inte stört campingägarna lika mycket.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen