• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Användbar campingapp

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Användbar campingapp

Jag tenker att siten (appen) er under konstruktion - tilpasning.
Nu fungerer också windows internet explorer, men begrenset - det tyckes jag bor med omtrent 51,499 kilometer nøjagtighet - Google Chrome 30 meter !
Allright - da bor jag i Vordingborg - 200 kilometer forkert.:rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Användbar campingapp

hittW oann…~~£koorsomaywer

jiölw
HTML:
ö

Ursäkta! Jag försökte skriva på androidluren men det gick inte så bra. Begriper inte hur det ska gå till! Vevade igång husbilsdatorn för att förklara mig. Jag försökte skriva: hittar inga koordinater på campingplatserna!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Användbar campingapp

Da lavede jag en tjekk.
Det fungerer bättre dag för dag.
Nu vet systemet med Windows internet explorer hvor jag bor inom 5 kilometer - OK.

Simplificering er inta alltid bra - er min totale vurdering.

Jag fördrar ett val med nyanser.

Om man fördrar en programmert "mamma" och inte själv tar ansvar blir man inte ansvarlig för sitt liv som voksen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Användbar campingapp

hittW oann…~~£koorsomaywer

jiölw
HTML:
ö

Ursäkta! Jag försökte skriva på androidluren men det gick inte så bra. Begriper inte hur det ska gå till! Vevade igång husbilsdatorn för att förklara mig. Jag försökte skriva: hittar inga koordinater på campingplatserna!

Jappe

Nej, det är ju faktiskt en brist. På Googles vanliga karta högerklickar man och markerar "What´s here" för att få fram koordinater, men inte här.
 
F

F.d. 55464

Guest
Sv: Användbar campingapp

Gå ut en runda på campingplatsen, så kanske du hittar dom :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Användbar campingapp

Ursäkta! Jag försökte skriva på androidluren men det gick inte så bra. Begriper inte hur det ska gå till! Vevade igång husbilsdatorn för att förklara mig. Jag försökte skriva: hittar inga koordinater på campingplatserna!
Jappe

Jappe, har du laddat ned Scandinavian keybord?

Den är nästan ett måste om man skall få till de svenska tecknen. Jag tror att appen är gratis dessutom.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Användbar campingapp

Jappe, har du laddat ned Scandinavian keybord?

Den är nästan ett måste om man skall få till de svenska tecknen. Jag tror att appen är gratis dessutom.

- ja naturligvis måste den väre gratis :confused:

Det kan vel resultere i bruk och afgifter til plats ägeren, och så burde det ochså kunne bli med HBK platserne om de vil brukes og derved oprettholdes.

Om jag öppnade en plats for HBK med 50,- kr i avgift och endast få anvendt av HBK'ere som tyckes det kun skal vere for HBK medlemmer - da stängte jag den.
En så låg pris kan ikke betala platsens egen promotion - da blir prisen mindst som campingplats.

Titta på logikken i Danmark - kommunen, landmannen, havnen etc. gir lavpris plats - DACF promoverer og opretter app'en DACF Camperguide
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Användbar campingapp

- ja naturligvis måste den väre gratis :confused:

Jag tror nog att de flesta av oss har råd med 7 eller 10 kr för en app men alla har inte registrerat sig så att möjlighet finns att betala över "Market" eller "App Store". Det var därför som jag nämnde att appen troligen är gratis.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Användbar campingapp

Hej Anders
Dejligt at se din person på bildet.
Jappes bilde fron besöket - bra när mann kjenner debatanterne man så ofte har tat' en linten tango' med :).

Min bilde finns på min personlige beskrivning.

-----
Rettligen - jag anvendte muligheten her at pointere et forslag for HBK.

Men om ingen vil konstruere en stelplats app for HBK - kan man fråga om Steen Parkel i DACF DACF Camperguide - vil åka med HBK platserne - :rolleyes:- :rolleyes:-:p:.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Användbar campingapp

Men om ingen vil konstruere en stelplats app for HBK - kan man fråga om Steen Parkel i DACF DACF Camperguide - vil åka med HBK platserne - :rolleyes:- :rolleyes:-:p:.

Det finns en ställplatsapp med bl.a. HBK:s ställplatslista som är framtagen av en medlem. Hans alias är hakimsjo och appen kan hämtas på Androids Market och heter "Ställplatser i Europa". Den är inte gratis men nästan, 10 kr.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Användbar campingapp

Finns den app som KML fil eller ?

Er app'en kontinuert opdateret ?

När det endast er for smartphones utelukkes andre och platserne er upraktiske at använda på nutiditigt sätt.

Ja har till exempel ikke set en promovering av HBK platserne tilsvarende DACF's.
OK - ja vet der eksisterer et och annet - henta det snabbt ?

Alle platser i DACF Camperguide har hver sin URL adresse på hemsidan - så funker det bra'
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Användbar campingapp

När det endast er for smartphones utelukkes andre och platserne er upraktiske at använda på nutiditigt sätt.

Det vore klädsamt om du satte dig in i appar och smartphones innan du kategoriskt avfärdar dem.

Denna app "Ställplatser i Europa" innehåller ställplatser i hela Europa och som tillägg Husbilsklubbens ställplatslista
och utvecklades i samarbete med medlemmar i klubben.
Appen uppdaterades senast i april med nya länder.

Tyvärr finns den "endast" för Android och ännu inte för iPhone/iPad men att "utelukke" några få datorentusiaster ser jag inte som så värst allvarligt.

En ny era är här och trots att man börjar bli gammal får man försöka hänga med i ny teknik som trots allt gör navigerandet mycket enklare.

PS! Kanske kan du lobba för att DACF Camperguide kommer som app till smartphones?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Användbar campingapp

Apper och smartphones er kommet for at blive.

Derfor vil dom også väre en del af udrustningen, som husbilsturister har med på tur.

Om det er det ene eller det andet, der er det bedste, må hver och en selv tage stilling til :)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Användbar campingapp

Det vore klädsamt om du satte dig in i appar och smartphones innan du kategoriskt avfärdar dem.

Denna app "Ställplatser i Europa" innehåller ställplatser i hela Europa och som tillägg Husbilsklubbens ställplatslista
och utvecklades i samarbete med medlemmar i klubben.
Appen uppdaterades senast i april med nya länder.

Tyvärr finns den "endast" för Android och ännu inte för iPhone/iPad men att "utelukke" några få datorentusiaster ser jag inte som så värst allvarligt.

En ny era är här och trots att man börjar bli gammal får man försöka hänga med i ny teknik som trots allt gör navigerandet mycket enklare.

PS! Kanske kan du lobba för att DACF Camperguide kommer som app till smartphones?

Nææææ - jeg har på ingen måde udelukket apper fra brugerfladen til andvendelse for dem som kun bruger Garmin, TomTom, AutoRoute etc.
Jeg synes tværtimod det er app'er som udelukker alt andet.
Såvidt jeg erindrer http://www.husbilsklubben.se/forums/t46189/ var der rigtig mange som gerne ville ha traditionelle filer.

Jeg håber det beror på misforståelser for der er stadig flest med PC og traditionell GPS end android eller iPhone.
Er det nu blevet et krav for brug af filer i HBK at man skal have smartphone ?

Blev der ikke lavet en mini undersøgelse af GPS anvendelse i HBK (Carnival) ?

Når der oprettes filer er det let også at lave filer til så godt som alle - så hvorfor kun til smartphones ?
Hvorfor denne udelukkelse af traditionelle brugere :confused: - som er de fleste.

Leverer', du Carnival :), kun apper til DACF :confused:


Misforstå nu ikke for meget - der er vel også en årsag til at Bordatlas udgives i mere end 10 forskellige udgaver.;)

NB - jeg har faktisk en Nokia som kan anvende app's Vester Søgårdsvej 19.jpg - http://www.husbilsklubben.se/forums/t49568-3/#post363253 (1:1<3") - bildet som KAN være det samme på nye Nokia N8 ( :confused: )

jag tyckes det er alt for dårligt - "legetøj" i forhold til 10" kort på PC evt. iPad och andre.

Padda' har jag anvendt i 2 generationer - IBM och Lenovo - ThinkPad. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Senast redigerad av en moderator:
Toppen