• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Användarnamn

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Användarnamn

Fixat
Kicki & Bengt

Men det tar nog ett tag innan jag minns att det var ni som är librell......
Byt inte avataren!!
Tack Håkan jag tycker att det känns bra så här, Kicki är en envis rackare som lägger sig i det mesta även om hon påstår att hon inte vet något. Det självklart helt fel, hon kan väldigt mycket som jag inte kan och därför kompletterar vi varandra. Därmed har vi våra interna fajter men vi trivs med dom.

T.ex när vi åker i Europa så kör jag efter "gapan (= vår Garmin GPS)" som Kicki upplever som en svår konkurrent. Kicki tycker att "gapan" ofta har fel vilket jag tyvärr fått medge ett antal ggr. Kickis stridsrop lyder att kartan gäller strunta i "gapan", det här kan jag och sen får jag förklara mitt köp.

Dessa orienteringskontroverser har vi haft alltsedan seglartiden då vi insåg att orientering på sjön var inte detsamma som på land. Det ledde till att vi båda genomgick en sk skepparexamen, tordes inget riskera med 4 barn ombord.

Efter "skepparn" började striden om vägval, Kicki satt där med sitt proffsiga sjökort (upp och ned orienterat mot norr) medan jag satt med ett båtsportkort orienterat efter öarna/terängen (som fiskarna gör i skärgårn) så därför känner mig bekväm med våran "gapa" som jag också ställer in i färdriktningen vilket enligt henne är helt galet.

Nu har det gått så långt att jag håller med den som pratar sist i dessa frågor, det är lugnast så - det var bakgrunden till bytet. Kicki ska alltid ha ett ord med och jag antar att hon inte är ensam om det!
/ Tack igen, Kicki & Bengt
 

Jack E

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Medlemskap
2024
Sv: Användarnamn

Hej Kingen !
Kan du vara snäll och ändra "Jack & Gunilla HBK 74"
till Jack & Gunilla
Tackar på förhand!

Kör lungt !
 
F

F.d. 4406

Guest
Sv: Användarnamn

Vi skulle oxå villa ändra till Kalle & Christina HBK 76
Tack på förhand
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Användarnamn

Numren faller sig nästan som postnummer *L* HBK75 Tyresö, HBK76 Haninge!
 
Toppen