• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Användarnamn ?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Användarnamn

Namn som Gurra, Magirus, curtax, CarthagoAnders, easy rider, farbror Claes, dotorparn, Boxer, onslow m.fl. är på något sätt lättare att komma ihåg och gör det samtidigt enklare att identifiera personen/erna bakom nicknamnen, tycker jag. Det blir på något vis väldigt tydliga profiler på det viset.

Anna och Bengt, Bengt och Annika, Anikka och Bengt, Bengt och Anna hit och dit o.s.v. blir väldigt rörigt, tycker jag. I varje fall blir det rörigt för min arma hjärna. Som väl är finns det också andra sorters hjärnor och dom kan ju då uppfatta det här på helt andra sätt.

Lättförvirrad Jappe
 
Senast ändrad:
B

Boxer

Guest
Sv: Användarnamn

Jag tänkte hålla mej utanför det här men jag kan inte låta bli. Det är en detattglad organisation det här.
Nicknames säger ju ofta något om en person, där påminner min hjärna om Jappes.
Sen håller jag med Gurra, ska man behöva redogjöra för sin familjesituation i sina inlägg.
Och till slut, man måste inte ta allt så allvarligt det är bara en hobby det här.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Användarnamn

Oj oj vad mycket snack det blev om en skapad identitet (nickname) i en konstruerad värld (HBK)!

Kom ihåg att det är skillnad på olika!

/elisabeth :wink:
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Användarnamn

Japp Jappe - det var väl ungefär vad jag menade!

Men också att man inte behöver ta alla inlägg så allvarligt och personligt, det här är ju mest en fritidsgård för vuxna människor med ett gemensamt intresse.

Och som sagt jag får ju acceptera att bli kallad Onslow... :)

/elisabeth
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Användarnamn

Vill göra ett tillägg till vårat Användarnamn. Vill heta
Monica o Kurt 35. Kan Ni fixa detta är vi tacksamma. HLS Kurt i Monica o Kurt.
 

bjmo

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
12847
Medlemskap
2024
Sv: Användarnamn

Vill också ändra. Från mowi45 till Monica o Björn 1958.
Tack på förhand
:msn_smiley:
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Användarnamn

Jag tänkte att gubben kanske kunde skriva lite oxå. Så då behöver vi byta namn så han får va me oxå. Byt till Cecilia & Kennet
/Cecilia
 
H

hianders

Guest
Sv: Användarnamn

Med all respekt så kan väl respektive skriva ändå även om man har ett gemensamt användarnamn :)) Som jag skrev tidigare så är det viktigaste att man skriver under inläggen med sitt namn. Jag är ju av den åsikten att man lättare kommer ihåg ett unikt användarnamn än förnamn tillsammans. Men, smaken är ju som baken delad.

Ha en bra kväll!

fru hianders/Inger
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Användarnamn

Jo det har du rätt i. det är nog lättare att komma ihåg ett unikt namn än förnamnen mne då får man ju ha ett unikt namn o inte den enes smeknamn :p

Kanske får hitta på ett bättre nån annan gång.
/Cecilia
 
F

F.d. 631

Guest
Sv: Användarnamn

Hej,

Vi skulle också vilja ändra vårt användarnamn från Marie Tjernlund till Arne & Marie om det går att ordna.

Tack på förhand.

Mvh
/Arne &Marie
 
F

F.d. 52953

Guest
Sv: Användarnamn?

Hej. Då vi är två med samma användarnamn evaolennart vill jag byta till EoL
 
Toppen