• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Använd pallbockar

F

F.d. 19161

Guest
Sv: Använd pallbockar

Usch!
Ja det är alltid viktigt att ha flera saker som håller upp bilen ifall en brister. Har själv klarat mig med endast en repad fälg och en rejäl tankeställare när jag bytte till vinterdäck och bilen damp i backen.

Det som gör mig extra berörd av artikeln är att det verkar varit längs vägen, något som tyder på punktering snarare än planerat stopp. Då är det inte alltid man har med sig något extra, utan snarare jobbar på för att komma iväg igen.

Skickar en tanke till alla anhöriga!
 
Senast redigerad av en moderator:

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Använd pallbockar

Tycks vara en rent förfärlig händelse. De var kanske på väg hem från en lyckad och trevlig semester. Oj vad trist, lider verkligen med familjen som drabbas allra hårdast.
Det man kan lära av detta är att inte ge sig på moment runt husbilen om man inte har de rätta verktygen och nödvändiga hjälpmedel. Jag tycker att man ska sätta säkerheten i främsta rummet och alltid överväga alternativa lösningar än att göra det själv. Jag föredrar att begära hjälp även om det kanske tar lång tid innan hjälpen når fram.
V-backen
 

Kallax

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026
Sv: Använd pallbockar

De var en av våra medlemmar och min bästa kompis,dom var på väg hem från en skön
semester från Lettland. Väldigt ledsamt.
Alf
 
Senast ändrad:
Toppen