• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antennhållare.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2025
Hej, har en radioantennen på vänster dörrstolpe där sitter ett fäste av plast som ska hålla fast den så den inte vibrerar när man kör .mitt har gått söndert . Vet nån var man får tag på ett nytt. Bilen är en Burstner me Fiat chassi. Har frågat på Fiat men dom har ej . Nån som vet ?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    157,7 KB · Visningar: 21

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Sv: Antennhållare.

Hej.
Om hållaren är limmad mot stolpen så ta bort den och ersätt den med "Buntbandsankare" från Clas Ohlson Art.nr. 22-3360-1 och fäst antennen med ett buntband, om hållaren är skruvad så låt den sitta och fila bort resterna så du får en plan yta att fästa ankaret mot.
Mvh / Roland

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Går det inte att fila till det som är kvar så du får en plan yta att fästa buntbandsfästet på ?

Mvh / Roland

Örjan o Helen

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2025

Får ha det som ett alternativ om jag inte hittar originalfäste.vill helst skruva dit ett likadant som original. Tack för förslaget i.a.f.

Toppen