• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antenn

F

F.d. 23920

Guest
Hej.Vi är nya i detta forum och har köpt husbil efter att ha haft husvagn många år.till min fråga vi köpte en beg dethleffs 7850 2011 år och tänkte koppla in tv,n men i min tv så är det en gammal hederlig antenn ingång och i husbilen är det en satelit ingång och 12/220v och sedan sticker det fram 3
st kablar som är röd,gul .HUr får jag antennen att funka till min tv,jag ser heller inte någon antenn på taket.Tacksam för svar.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Antenn

Høres ut som den er klargjort for parabol, regner med at de 3 er ferdig kablet til TV og sat-kabelen ligger som en kveil i et skap. Samme kabel kan brukes med en bakkeantenne og en boxer box.
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Antenn

Har köpt en anatenn för 345 kr på klas ohlsson. Ser ut som en hajfena. Denhar jag liggande inne ibilen under plasttaket fram. Alltid bra mottagning. Slipper ta hål i taket. Förstärkaren drivs med 230 V. Går bra om man har en omvandlare.
 

Lars Brandström

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
3455
Medlemskap
2024
Sv: Antenn

Den Clas antennen drivs med 5v som man kan få direkt i antennkabeln från många digital TV eller omvandlare 12-5v .
Hälsningar Lars
 
Toppen