• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Antenn till 4G router

F

F.d. 53165

Guest
Hej, någon som har bra förslag på någon ordentlig 4G antenn att sätta på husbilstaket.
Vi har för avsikt att rulla norröver i sommar och där mottagningen mest troligt är bristfällig.
(Modemet är ett ZTE MF93D men jag tror det är standard anslutningar ?)

/Per

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Antenn till 4G router

Hej, vi har god erfarenhet av fordonsantennen Panorama MiMO 2G/3G/4G+WiFi 24/58 som säljs av Loh Electronics AB i Örebro.
Antennen har inbyggt jordplan och limmas fast i taket!

Artikelnr. LPMM-7-27-24-58
Pris 1 020,- kr.

Vi kör en ZTE MF910 WiFi router mot antennen som är omkopplingsbar mellan mobilt Internet vs. öppen WiFi & HotSpot.

Lycka till!
:) Stefan

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Antenn till 4G router

Det finns ett forum, MobilaBredand.se, där man kan få svar på det mesta när det gäller 3/4G teknik, antenner mm.
Jag har haft stor nytta av dem när jag försökt lära mig hur man mäter 4G signaler, lokaliserar sändare och väljer antenn till ett sommarhus.
Dom kan säkert rekommendera en bra rundstrålande mimoantenn (routern har två ingångar så mimo bör funka).

Toppen