• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antenn ingen signal, läckande blandare

Jonas B

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Malmö
HBK-Nr
31003
Medlemskap
2024
Hej, Vi var ute på premiärtur i påskhelgen och upptäckte ett par problem! Ett problem är att tv'n inte får signal från antennen, jag har kollat att det finns ström fram till antennförstärkaren. Kan det vara så att dom har kopplat fel i uttaget så signalen ligger på sattelituttaget? Eller något annat jag inte tänkt på. Det andra problemet är att efter första duschen i påskhelgen så började blandaren läcka, först kallvatten sedan ljummet vatten så jag fick stänga pumpen för att inte tömma tanken. Bilen hämtades den 30/3 och ställdes i en lada till långfredag. Den har stått hos handlaren hela vintern. Jag bor i Skåne och det har inte varit minusgrader sedan vi hämtade den. Det borde gå på garantin (3 mån) eller? Bilen är en Lagan 263 -07
Mvh Jonas
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Hej, Vi var ute på premiärtur i påskhelgen och upptäckte ett par problem! Ett problem är att tv'n inte får signal från antennen, jag har kollat att det finns ström fram till antennförstärkaren. Kan det vara så att dom har kopplat fel i uttaget så signalen ligger på sattelituttaget? Eller något annat jag inte tänkt på. Det andra problemet är att efter första duschen i påskhelgen så började blandaren läcka, först kallvatten sedan ljummet vatten så jag fick stänga pumpen för att inte tömma tanken. Bilen hämtades den 30/3 och ställdes i en lada till långfredag. Den har stått hos handlaren hela vintern. Jag bor i Skåne och det har inte varit minusgrader sedan vi hämtade den. Det borde gå på garantin (3 mån) eller? Bilen är en Lagan 263 -07
Mvh Jonas
Kontakta säljaren med garantianspråk.
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Utförde du en kanalsökning efter att ni stannat där ni skulle stå?
 

Jonas B

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Malmö
HBK-Nr
31003
Medlemskap
2024
Ja har försökt utanför lund, Ängelholm och Växjö samt där vi stannade över helgen. Jag har den "vanliga antennen" antennkabeln (RF) inkopplad, ska det kanske vara S2 antennuttaget istället?
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Har den någonsin funkat? Jag fick ett fel, tv:n fick inte in kanalerna vid sökning, kollade runt i garderoben, förstärkare och skarvar, när vi kom hem så letade jag vidare, hittade felet uppe/inuti antennen hade kabeln skruvat ur sig
 

Jonas B

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Malmö
HBK-Nr
31003
Medlemskap
2024
Detta var första turen med husbil så jag vet faktiskt inte. Ska kolla med säljaren.
 
Toppen