• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ange GPS-koordinater med HBK-länk

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Kan nån vänlig själ förklara för mig hur man gör för att få fram länken med HBK-loggan på en koordinatangivelse?

Typ så här GPS: N57 23 47 E13 29 39
copyhbk.png

När jag tar fram en koordinatlänk från google maps blir det bara så här:

https://maps.google.com/maps?q=57.5...655,12.436481&sspn=0.013487,0.046756&t=h&z=17

Ludde :confused:

Sv: Ange GPS-koordinater med HBK-länk

Når du redigerer et innlegg så finnes det lengst til høyre i ikonlisten et lite kart, trykker du på denne så legges det inn start og sluttmarkering rundt det du måtte ha markert i teksten
GPS: DEMO    her skrev jeg et ord som jeg markerte og trykket på kartet. Det foretas ingen kontroll av hva som havner mellom taggene - når en senere trykker på resultatet så startes google maps opp med innholdet som en fråge.

Et nytt eksempel som gjør noe:
GPS: Never Never, New South Wales, Australia   

Sv: Ange GPS-koordinater med HBK-länk

GPS: 57.53739,12.425233   

Så här gör jag,

1 Klistra in koordinaterna som jag snodde i ditt inlägg (57.53739,12.425233)
2 Blåmarkera koordinaterna
3 Sen finns det en knapp som heter: omslut markerad text med gps taggar, den finns fyra steg till höger från citeraknappen eller längst till höger i andra raden uppifrån bland verktygen när man skriver/svarar på inlägg.

Fungerar det inte så får vi producera en guide. :)

mvh jocke

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen