• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ang. Såifa

Lite "plåster på såren", det kom ett mejl ifrån Åfa med ett erbjudande. Frågan är om man ska nappa på det? Alla som har kortet får mejlet.

Senast ändrad:
Lite "plåster på såren", det kom ett mejl ifrån Åfa med ett erbjudande. Frågan är om man ska nappa på det. Alla som har kortet får mejlet.
Erbjudandet gäller tydligen bara företagskunder till Åfa. Provade att logga in med qr kod och BankID. Fick då upp en ruta med meddelande om att jag inte var tecknad till något företag.

Tanken med en "snäll" övergång är väl att man ska fortsätta tanka Preem även i framtiden.
Men den gubben går inte.
Jag kommer inte att premiera Preem.
Jag har börjat titta på internationella tankkort för bruk till husbilen.

Ha överseende med detta om det redan finns i tråden, men mia.sjogren@afaab.se som idag har skickar ut till alla ÅFA-användare att deras kort går ut, hon måste veta hur många av oss som har kortet. Tänkte det kunde vara bra att veta om HBK vill förhandla med någon ny leverantör.

Det gäller väl att svälja ev. stolthet och att se till det bästa för alla som har intresset av husbilslivet och jag tror att många är med i mer än en klubb.
Det gäller ju inte bara bränslepriser utan även allt annat som rör oss, t.ex kontakter med kommuner m.m. Enad front brukar vara starkare.
Tommy

Jag tror att alla bränslebolag är rädda för att starta någon form av rabattrally som dom i slutänden skulle förlora på.
Detta försvårar för föreningens förhandlare men tittar man på Skattebetalarnas förening får privatpersoner, som är medlemmar i föreningen, 65 öre i rabatt på Diesel beräknat på pumppriset. Man kanske tycker att det är betydligt mindre än den rabatt på 1,11 kr vi får i dag på listpriset.
För något år sedan gjorde jag en uppföljning av rabatten under ett år och då visade det sig att min rabatt blev 78 öre per liter beräknat på pumppriset.
Kan våra förhandlare få till ett avtal med mer än 65 öre i rabatt per liter på pumppriset har man gjort det bra.
Förstår inte varför en del inlägg klagar på att man inte kan få fram hur många det är som nyttjat det gamla rabattavtalet. Givetvis skall våra förhandlare förhandla för samtliga våra ca 20000 medlemmar och inte något annat.

Ha överseende med detta om det redan finns i tråden, men mia.sjogren@afaab.se som idag har skickar ut till alla ÅFA-användare att deras kort går ut, hon måste veta hur många av oss som har kortet. Tänkte det kunde vara bra att veta om HBK vill förhandla med någon ny leverantör.
Jag håller inte med dig. Med förhandling med en ny aktör så skall vi meddela antal medlemmar i klubben och inget annat. Vår styrka är antal medlemmar vid en sådan förfrågan.

Preem m.fl. struntar i antalet "medlemmar". Det är kvantiteten bränsle som gäller. Preem Företgskort ger 1.25kr/L inkl. moms ifall inköpen överstiger 10kbm per år. De bryr sig inte ifall det är en bil eller tio bilar som används. OKQ8 likaså...

Tillbaka
Toppen