• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Angående möss i husbilen

F

F.d. 2591

Guest

Hej Husbilsvänner !

Angående möss i husbilen, förr förra vintern när jag vinterförvarade husbilen i en maskinverkstad utan värme och utan tillsyn, så hände följande: När jag skulle hämta bilen och öppnade motorhuven och la på + kabeln på startbatteriet och skulle gå in och starta, inga problem med starten, däremot när jag skulle stänga motorhuven fick jag se något rinna, jajamen det var en mus som hade gnagt hål på diesel retur plastslangen, så det var bara att stänga av. Men det löste sig. så nu ställer jag aldrig in husbilen utan att ha tillträde , och jag laddar 4 musfällor inne i bilen, och 4 utanför vid däcken, och åker och byter ost i fällorna en gång i veckan, tror ej på oljor eller dylikt. Musfällor och ny ost en gång i veckan, då har man inga problem med möss.

Hälsningar
Stig ;)

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Angående möss i husbilen

visst, det är som ett krig, det gäller att ladda med rätt ammunition och framförallt att vara uthållig.

Själv använder jag rökt fläsk och använder en fälla med fallucka som kollas varje morgon.
Och nog tusan blir det fångst med jämna mellanrum, men står man alldeles intill ett stall får man nog räkna med påhälsning av dessa rackare.:(

Förresten hade jag lite problem med en av personbilarna och när jag öppnade för att kolla luftfiltret var det tydligen en mus eller liknande son hade lagt upp ett ansenligt förråd av Lönnfrön framför filtret.:oops:

Senast redigerad av en moderator:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Angående möss i husbilen

Min uppfattning är nog den att om man laddar musfällor med godsaker inne i husbilen så lockar man nog in möss.
:rolleyes:

Toppen