• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Android och HBK:s forum

F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android och HBK:s forum

Ja, som du själv kan se, inte så lyckat!

Även om bilderna hade visats skall det inte ta 3 minuter utan högst 30 sekunder om bilderna finns i minnet.

Totalt tog det 3 min at skrive, tage screenshot, overføre billedet og screenshot.

Om du kan gøre det på 30 sekunder på nogle af dine apple produkter, så er du dygtigere end mig ;)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Den här bilden tog drygt 3 minuter att lägga in på forumet men då fick jag först föra över den från Galaxyn till iPad.

20130106_160711-756366.JPG

Att varken Androids vanliga browser eller Google Chrome kan användas till det mest elementära retar mig!

F

F.d. 25168

Guest

Jeg bruger Google Chrome som browser, og har ingen problem med at overføre billeder eller videoer.

2013-01-06 15.23.19.jpg

Hverken med galaxy s2 eller note 10.1

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I Galaxy Camera med Jelly Bean blir det tvärstopp. Jag får säga som Jappe "giv mig styrka".

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Testar från min tab2 samsung.Tog 1 min.

Bilagor

• IMAG0231.jpg
    IMAG0231.jpg
    1,6 MB · Visningar: 3
  • IMAG0241.jpg
    IMAG0241.jpg
    1,7 MB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Regner med at Anders ikke har en filemanager app på sin galaxy, uten den så funker ikke Chrome til filopplastning. Firefox og de andre prøver seg med gallery om det ikke finnes andre alternativer. Ser at carnival har mange alternative manager på sin platta.

Det er og muligå ødelegge funksjonen ved å velge en ubrukelig app som bruk alltid, da må en avinstallere denn eller installere en ny i samme gruppe - det finnes noen hundre filemanagere å velge på til android.

F

F.d. 25023

Guest

Jag försökte med en originalbild direkt från kaneran men det gick sämre. Tydligen är Firefox inte smart nog att skala ned bilden som sker mef iOS.

Jag får fortsätta med att använda iPhone/iPad till Android får ordning på detta om de någonsin kommer att lyckas. Synd för kameran i Galaxyn verkar lovande.

Det skall inte ta en halv dag för att lägga in en bild.

Med min Samsung Galaxy Note 7000 kan jag med telefonens originalbrowser och HBK-forums gem lägga vilken bild som helst från mina egna bilder eller precis tagna bilder in i HBK's forum precis som med hemma-PC.

Tro inte alltid alla Apple fan's...:) (eller kanske Knarrevik äger en massa aktier i bolaget!!)

Enklare än med iPad'en eller iPhone'n på bordet här bredvid, och med bättre bildkvalite!

jyrki

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Ett tips om man vill komma åt bilder i Android är att ladda hem appen ES filutforskare (gratis).

Jag har en ASUS nexus 4.3 och när jag trycker på gemet kan jag välja filutforskaren och lägga in bilden via chrome. Lika enkelt som på vanlig dator.

husbil2[1].jpg

Bara ett tips...

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Screenshot_2013-01-09-20-25-49.jpg
Få se om jag förstått det rätt?
Skall man välja filutforskaren?

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2026

Anders om du väljer tex Dropbox kommer du inte till dina bilder då? Om du gör det välj en bild sedan står det ladda upp i nedre högra hörnet, om du sedan scrollar ner står det stäng sidan, sedan bör den ligga under gemet.

Hade Lars

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Anders om du väljer tex Dropbox kommer du inte till dina bilder då? Om du gör det välj en bild sedan står det ladda upp i nedre högra hörnet, om du sedan scrollar ner står det stäng sidan, sedan bör den ligga under gemet.

Hade Lars

Jo, det är ju så jag gör med iPhone/iPad. Får väl försöka igen, Android gillar inte mig. Men kameran är toppen.

Toppen