• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Android Desire Mailklient

Sv: Android Desire Mailklient

Jag hade inga problem med mottagning av bild eller meddelandet.

P-zon

Hej Björn, synd att vi missuppfattade varandra!

Till er andra kan jag berätta att Björn och Jag har talat med varandra i telefonen, Björn använde inte POP3/IMAP som är problemet...

Men stort tack för ditt intresse!!:)

Hej Lasse

Kanske :)

Jag menar att du finns bara en bra mailklient för Android
och det är MailDroid

Jag har ingen problem med HTML mail
Motorola Defy + MailDroid Pro

Mvh.

Norbert

Nu är även den testad och det gick inte heller med POP3/IMAP. :o:

Har du inställd Mail-Size Limit ?
5KB som är standard är för lite,
För html-mail behövs minst 100kb

Mvh.

Norbert

Hej Norbert, jag har 1MB ikryssat och har också förstått att begränsningarna sitter i operativsystemet. Om du fortfarande vidhåller att du kan poppa mail på följande sätt:
HTML-mail skickas från outlook 2003 med bifogad fil och bild i mailet, där efter direkt från tex Telias server kör POP/IMAP ner i din Desire så skulle jag bli överlycklig om vi kan reda ut detta. Enligt utvecklare ska detta ej kunna gå.

Skicka ett mail till HTC:s tekniska support så får du säkert tipps och hjälp med ditt e-postproblem.

Hejsan!
Jag är inte säker på att jag riktigt förstått ditt problem, men så här gör jag med min HTC Desire:
Jag har ett Gmail-konto och i mobilen Gmail-appen.
I Gmail har jag konfigurerat (via datorn) att den ska importera mail (POP3) från mina olika e-post konton (tex. tele2). Man kan välja om man vill att mailen ska ligga kvar på servern (för att kunna hämtas ner av annan e-post klient, typ Outlook). På detta sätt får jag alla mina mail till mobilen! Jag kan sen i Gmail välja vilken mail-adress som ska stå som avsändare på utgående mail.

/Irene

Hejsan!
Jag är inte säker på att jag riktigt förstått ditt problem, men så här gör jag med min HTC Desire:
Jag har ett Gmail-konto och i mobilen Gmail-appen.
I Gmail har jag konfigurerat (via datorn) att den ska importera mail (POP3) från mina olika e-post konton (tex. tele2). Man kan välja om man vill att mailen ska ligga kvar på servern (för att kunna hämtas ner av annan e-post klient, typ Outlook). På detta sätt får jag alla mina mail till mobilen! Jag kan sen i Gmail välja vilken mail-adress som ska stå som avsändare på utgående mail.

/Irene

Hej Irene och tack för ditt fina inlägg!

Jo så här är det, jag tömmer 4st POP3 konton i min outlook idag (raderas i servern på nätet), dessa tömmer jag även i min desire, när jag inte har PC tillgänlig, de mail jag raderar i min desire slipper jag få i min PC och på det viset "slipper" jag att radera mail på 2 ställen och det sparar mig tid och arbete.

Kanske har du en fin lösning på detta...:rolleyes:

Nu vet jag inte vad jag svarar på så ta det med en nypa salt.

Jag är en enkel man och använder g-mail. Då ligger mailen, adressboken, kalender och telefonbok i Califonien. Den synkar automatiskt med HTC Desire m fl.

Så nu kommer jag åt allt både via telefonen och G-mail internet och det är alltid samma på båda ställena utan att jag märker hur det går till.

Första gången exporterade jag allt från outlook till G-mail.

Det är så Android ska användas, via G-mail, inget strul, det bara funkar.
Med en snabb phone som Samsung Galaxy S blir det suveränt.
CL

Ja, det är just det! G-mail. Vill jag inte ha G-mail, så är det kört med android - eller har jag fel:confused:

Senast ändrad:

Läste på en dansk mobilside, at med opdateringen til gingerbread 2.3.3 på samsung galaxy s, er der ingen problemer med exchange. Skulle väre quick och stabil :)

Efter min opdatering föles hele telefonon, som ny, snab snabbere snabbest :):) selv kamera känns bedre :) hele programbehandlingen :)

och der er nu over 350.000 aps til Android :)

Tillbaka
Toppen