• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android Desire Mailklient

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android Desire Mailklient

Jag hade inga problem med mottagning av bild eller meddelandet.

P-zon

Hej Björn, synd att vi missuppfattade varandra!

Till er andra kan jag berätta att Björn och Jag har talat med varandra i telefonen, Björn använde inte POP3/IMAP som är problemet...

Men stort tack för ditt intresse!!:)
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android Desire Mailklient

Hej Lasse

Kanske :)

Jag menar att du finns bara en bra mailklient för Android
och det är MailDroid

Jag har ingen problem med HTML mail
Motorola Defy + MailDroid Pro

Mvh.

Norbert

Nu är även den testad och det gick inte heller med POP3/IMAP. :oops:
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android Desire Mailklient

Har du inställd Mail-Size Limit ?
5KB som är standard är för lite,
För html-mail behövs minst 100kb

Mvh.

Norbert

Hej Norbert, jag har 1MB ikryssat och har också förstått att begränsningarna sitter i operativsystemet. Om du fortfarande vidhåller att du kan poppa mail på följande sätt:
HTML-mail skickas från outlook 2003 med bifogad fil och bild i mailet, där efter direkt från tex Telias server kör POP/IMAP ner i din Desire så skulle jag bli överlycklig om vi kan reda ut detta. Enligt utvecklare ska detta ej kunna gå.
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Android Desire Mailklient

Skicka ett mail till HTC:s tekniska support så får du säkert tipps och hjälp med ditt e-postproblem.
 

Irene_Torbjörn

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Svedala
HBK-Nr
2232
Medlemskap
2024
Sv: Android Desire Mailklient

Hejsan!
Jag är inte säker på att jag riktigt förstått ditt problem, men så här gör jag med min HTC Desire:
Jag har ett Gmail-konto och i mobilen Gmail-appen.
I Gmail har jag konfigurerat (via datorn) att den ska importera mail (POP3) från mina olika e-post konton (tex. tele2). Man kan välja om man vill att mailen ska ligga kvar på servern (för att kunna hämtas ner av annan e-post klient, typ Outlook). På detta sätt får jag alla mina mail till mobilen! Jag kan sen i Gmail välja vilken mail-adress som ska stå som avsändare på utgående mail.

/Irene
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android Desire Mailklient

Hejsan!
Jag är inte säker på att jag riktigt förstått ditt problem, men så här gör jag med min HTC Desire:
Jag har ett Gmail-konto och i mobilen Gmail-appen.
I Gmail har jag konfigurerat (via datorn) att den ska importera mail (POP3) från mina olika e-post konton (tex. tele2). Man kan välja om man vill att mailen ska ligga kvar på servern (för att kunna hämtas ner av annan e-post klient, typ Outlook). På detta sätt får jag alla mina mail till mobilen! Jag kan sen i Gmail välja vilken mail-adress som ska stå som avsändare på utgående mail.

/Irene

Hej Irene och tack för ditt fina inlägg!

Jo så här är det, jag tömmer 4st POP3 konton i min outlook idag (raderas i servern på nätet), dessa tömmer jag även i min desire, när jag inte har PC tillgänlig, de mail jag raderar i min desire slipper jag få i min PC och på det viset "slipper" jag att radera mail på 2 ställen och det sparar mig tid och arbete.

Kanske har du en fin lösning på detta...:rolleyes:
 
F

F.d. 19217

Guest
Sv: Android Desire Mailklient

Nu vet jag inte vad jag svarar på så ta det med en nypa salt.

Jag är en enkel man och använder g-mail. Då ligger mailen, adressboken, kalender och telefonbok i Califonien. Den synkar automatiskt med HTC Desire m fl.

Så nu kommer jag åt allt både via telefonen och G-mail internet och det är alltid samma på båda ställena utan att jag märker hur det går till.

Första gången exporterade jag allt från outlook till G-mail.

Det är så Android ska användas, via G-mail, inget strul, det bara funkar.
Med en snabb phone som Samsung Galaxy S blir det suveränt.
CL
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Android Desire Mailklient

Ja, det är just det! G-mail. Vill jag inte ha G-mail, så är det kört med android - eller har jag fel:confused:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android Desire Mailklient

Läste på en dansk mobilside, at med opdateringen til gingerbread 2.3.3 på samsung galaxy s, er der ingen problemer med exchange. Skulle väre quick och stabil :)

Efter min opdatering föles hele telefonon, som ny, snab snabbere snabbest :):) selv kamera känns bedre :) hele programbehandlingen :)

och der er nu over 350.000 aps til Android :)
 
Toppen