Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej! Funderar på att köpa en Monaco Diplomat 36 årgång 2001. Hurudana erfarenheter har ni av denna? Campar ni även på vintern? Försöker förstå hur bra den är isolerad och hur man isolera slide outen.Sv: Amerikanska husbilar
Hej jag har en Monaco Diplomat
Hej tack så mycket för detaljerat svar. Bekräftar det jag nog misstänkte, men ville i varje fall fråga ägare av motsvarande husbilar. Det blir säkert en vinterhusvagn i stället. Carthagon jag hade (Opus 5.6 från 2005) var en utmärkt vinterbil, men fastän den är stor blir det brukbara utrymmet för knappt för långtids vintercamping.Tittar man i tabellerna i programmet jag hänvisar till, är det ett fåtal US husbilar som lämpar sig för camping ned till noll grader/fryspunkten för vatten. (för att inte förvirra med grader F)
Övriga lämpar sig inte för kalla omgivningar.
Det är inte utan orsak att de dyraste hubilarna i USA ofta INTE har slide outs.
(det dyraste är det bästa, även egenskapsmässigt, dom börjar på 15-20 mille.)
Slide outs är inget annat än katastrof i riktig vinter.
(där vi ser veckor med -20, -30 grader och snö som knäcker vinterförstärkta vintertält för husvagnar)
Ärligt, skall du vintercampa på riktigt, glöm US husbil.
Vanligt är att dessa bilar har 50A x 110V effektbehov = 5,5 kW. Detta existerar inte på Europeiska ställ/campingplatser.
(med luftburen värme i 99,99% av fallen.)