• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aluminiumjalusier

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Är en uppgift för Belgien 1, i somras så träffade jag på en Belgare nere i Frankrike och han hade utanpåliggande Aluminiumjalusier som han fått moterade i Belgien, de var tillverkade av Seitz tror jag och prislappen låg runt 1700€. Enligt teckenspråket som vi hade så måste tydligen hela fönstret bytas.
Min fråga är om du kan ordna fram lite mer information om dem, då det skulle kunna var ett skydd mot kylan och onödiga påhälsningar här hemma.
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Aluminiumjalusier

Detta låter en bra ide att ha sådana utanpå också hellst på vintern. Vi har infällda på insidan av våra fönster. Måste man byta fönster för att få sådana på utsidan? Det låter dyrt måste jag säga? Om jag fattade dig rätt nu. Vi har ju en helintegread så det blir mycket fönster att byta i så fall. Men det finns nog andra bra lösningar att hitta också. Vet att det finns något med sugproppar som man trycker dit bara. Vi hade sådana på insidan på våran förra bil Kabe Travel Master det fungerade bra. Jag vet att en granne på vår camping har sådana han tycker det är skit bra. Men är så olika hur man tycker. Nu har vi el på över vinter på en 10 gr så bilen är ju aldrig riktigt kall. Men självklart att detta våre bra när man inte har någon värme på över vinter. Sedan som du säger är lite skydd för inbrott. Har du inget larm i bilen då? Vi skaffade inget larm i år i våran nya Dethleff tyckte backkamran var viktigare sedan dyr. Men ska vi ha något larm nästa år då ska vi ha ett riktigt avancerat larm som vi hade i våran Kabe husvagn som vi hade för två år sedan. Ett larm som hade för sömngas dels om dom skulle spruta in gas sedan skickade det larmet ett sms till mobilen om det var någon som skulle försöka göra inbrott samt när blev strömavbrott på campingen skickade den sms hem dels så kunde man sätta på värmen hemifrån det larmet saknar vi. Vet inte att få till Dethleff husbil för det var ett Kabelarm. Vi tänker fråga om det går.

Anita o Risto i Täby
 
Toppen