• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ALU- flaskor i Norra Tyskland/Polen

Bumse

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2026
Nån som känner till nåt ställe som kan tillhandahålla/installera ALUflaskor för LPG, nånstans norr om Berlin eller i norra Berlin? Gärna nära väg 12 från Berlin till Stettin i Polen.

Sv: ALU- flaskor i Norra Tyskland/Polen

Inte riktigt svar på din fråga, men passerar du Malmö, så säljer Malmö gasol LPG, Alu Gas flaskor till priser som är lägre än på många ställen i Tyskland.

Verkar vara samma pris som listpris, åtminstone samma som jag fick hos Caravan i Eskilstuna idag.

Verkar vara samma pris som listpris, åtminstone samma som jag fick hos Caravan i Eskilstuna idag.

Jo det är mycket möjligt att man håller ungefär samma pris här, det jag avsåg var att priset på många ställen i Tyskland är dyrare. Sen vet jag inte om det skiljer på om adaptrar ingår eller ej.
Har nyligen köpt och jämfört priserna här o i Tyskland, sedan ska man ju också väga in fördelen med lokal leverantör i händelse av garantiärenden.

På andra sidan Tyskland, i Ruhr-området, ligger en stad som heter Viersen. Där huserar Wynen-Gas. Dom är världsmästare på alla slag av fasta LPG (LNG) anläggningar. Från 25 liter upp till 200 liter, med alla slag adaptrar! Skall själv dit i augusti för en 150-liters tank. Googla på Wynen.de
M.V.H. Jack43

Tillbaka
Toppen