• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alpha husbil

• Startad av Startad av F.d. 21431
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 21431

Guest
Har någon erfarenhet av dessa husbilar? Positiva eller negativa omdömen? I vilket land är de tillverkade? Tyskland?

tack!
/Kim

Sv: Alpha husbil

Hej

Alpha var ett västtyskt husbilsmärke och tillverkades av GABA Reisemobil. Alpha hade Svensk premiär -89 och fanns med en bit in på 90-talet. I Sverige såldes den av bl.a Huddinge Husbilar/ HB Sälj-Nordica Vikarbyn.
-91 så fanns det 6 modeller , 580 , 630S ,630SK ,760 ,alla alkovbilar med Fiat-ckassi, Jet 540 ,Jet 600 var delintregrad, dessa 2 var Fiat baserade,Prisnivå mellan 400 000 till 490 000 sek.

Stellplatz:spinny:

Tack för informationen! Har hittat ett exemplar från -01. Men det tycks vara lite av en raritet dessa alpha bilar när jag kollar runt...

Hej

Hoppas du har tur o får tag i en fin bil , om man får vara nyfiken - vilken modell blir det?

:)Stellplatz

Ojj - jeg besøkte fabrikken i Pfaffen-Schwabenheim for noen år siden.
Spennende løsninger, men tror ikke de produseres lengre. Merket er kjøpt opp av en produsent av spesialkabiner til brannvesen og industri.

Tillbaka
Toppen