Hej,Kan du driva Google Tv från tv usb?
Nej det går inte, som tur är har jag ett USB uttag nära TVn
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej,Kan du driva Google Tv från tv usb?
Vi gör ungefär likadant, fast internet från fast Husbils-Router, med obegränsad wifiKopplar vår alphatronic med internetdelning (wifi) till min iphone funkar utmärkt i Sverige där jag har obegränsad surf. Kopplar ljudet från tv till en blåtandshögtalare så vi får bättre ljud. Är ingen expert så det tog en stund att få ihop det men nu funkar det smidigt.
Exakt det problemet har jag, tv vill ej använda Google för att kunna ladda ner och streama Våra appar.Hej
Jag har en Alphatronics i min Frankia Platin från 2022.
Fick hjälp av roland.reiser@alphatronics.de att uppdatera systemprogramvaran och få igång Netflix mm.
Vet inte om han jobbar kvar men svarade snabbt. Skrev på engelska.
Nu använder jag Googles TV streamer vilket fungerar bättre än Alphatronics eget system.
Tyskarna kör Tv via parabol till 90%, Alphatronics är gjort för tyska marknaden, streaming har inte slagit igenom där än, använd Google Tv stream, det fungera bättre, Android stickor har jag gett upp med.Exakt det problemet har jag, tv vill ej använda Google för att kunna ladda ner och streama Våra appar.
Fick en kines-Android-sticka av säljaren, den funkar bara sisådär och även om jag lyckats ta ner appar, parkoppla den medföljande fjärrkontrollen så är det mkt långsamt och svårt att starta tv och byta mellan apparna
Om du med den halvnya vita menar chromecast med fjärr så fungerar den perfekt tillsamans med adapter för USB för att drivas via TVn´s USB.Mycket tack för ditt svar, du verkar ha koll.
Håller med och insett att parabol-tyskar haft ett stort inflytande, konstigt att man ej kan anpassa svensksålda Carthagos. Ska prova min hemma-CromeCast nu. (Vill ej göra kanalsökning hela tiden då vi åker hela Europa i 9 mån/år)
Bör jag kanske avinstallera Androiden och fabriksåterställa innan jag provar annat ?
Ska jag ta den gamla CromeCast’en utan fjärrkontroll Eller den halvnya vita eller köpa den helt nya med stora vita dosan?
Vad orkar min Styrenhet till tv’n ge i power via USB-uttaget där?
Min bil är tillverkad är Dec 2025 och tv strax innan.
Jag har kört gamla cromecast utan problem via USB på tvn,tydligen drar den nya vita med fjärr mer ström så en laddadapter enligt #26 löser det problemet, jag vet inte hur mycket det går att ta ut från tv USB, på min är USBn framdraget med en separat sladd vet inte var den får ström från.Mycket tack för ditt svar, du verkar ha koll.
Håller med och insett att parabol-tyskar haft ett stort inflytande, konstigt att man ej kan anpassa svensksålda Carthagos. Ska prova min hemma-CromeCast nu. (Vill ej göra kanalsökning hela tiden då vi åker hela Europa i 9 mån/år)
Bör jag kanske avinstallera Androiden och fabriksåterställa innan jag provar annat ?
Ska jag ta den gamla CromeCast’en utan fjärrkontroll Eller den halvnya vita eller köpa den helt nya med stora vita dosan?
Vad orkar min Styrenhet till tv’n ge i power via USB-uttaget där?
Min bil är tillverkad är Dec 2025 och tv strax innan.