• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Allente i smart TV

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.852
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Funkar inte i min LTC:s smart TV. Får in appen men den anser att vi inte har något nätverk, trots att alla andra appar har det. Kan vara en tidig bugg,
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Har också en LTC tv 22 den går inte att uppgradera över 7.0 så jag har inte försökt en gång med allentes app,

tycker för övrigt att LTC 22 smarttv är trögare än sirap Finns en bra video på Tuben av Vara husbilsresor hur han löst detta.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har också en LTC tv 22 den går inte att uppgradera över 7.0 så jag har inte försökt en gång med allentes app,

tycker för övrigt att LTC 22 smarttv är trögare än sirap Finns en bra video på Tuben av Vara husbilsresor hur han löst detta.
Instämmer, jag har 2st 24tums LTC varav dem ena "smart" , den enda fördelen för mej är inbyggd blåtand på den, annars är den äldre mycket smidigare/snabbare med en Chromecast eller en TV-stick.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Kör min Allente-app via mobilen till tv: n....använd ditt usb-c uttag på mobilen och anslut till hdmi-anslutningen på tv:n....fungerar utmärkt. Övergången usb-c till hdmi köpt på Biltema
 

Bilagor

  • 20221204_100027.jpg
    20221204_100027.jpg
    1,5 MB · Visningar: 48
Toppen