Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Visst tycks det finnas stora resurser när politikerna öser ut pengar över vissa grupper. Alla har vi väl någon fattigpensionär i släkten som tvingas leva på sin garantipension. Kolla den budget en sådan lever på och tänk efter hur du skulle klara av att leva på den. Om det finns någon eftersaat grupp i Sverige, är det just fattigpensionärerna, och till råga på allt betalar hen tom skatt, skatt som är högre än om det var arbetsinkomster.
ERIKPER
Jag skrev ett inlägg om Trumpens och Kim Jong-Uns eventuella samarbete när det gällde deras investeringar i olika finansiella instrument. Dessa båda figurer har verkligen möjligheter att skapa intressanta rörelser på börserna och därmed tillfälle att agera (via bulvaner) som insiders med korta positioner.
Jappe
Man får ut de pengar man själv eller arbetsgivaren satt in, med eller utan påslag beroende hur beloppet har räntat sig, precis som på banken.
Att många är dåligt upplysta om detta faktum kan man knappast lasta politiker för.
Låter som riktig högerpolitik! Inte likt dig. Det finns folk som av olika anledningar inte kunnat vara arbetsföra i hela sitt liv som får det riktigt taskigt på ålderns höst pga av bla ett av världens högsta skattetryck, och det kan man oftast lasta politiker för.
lars
Du, jag menar Jappe) startade en tråd som handlar om folks eventuella makt och jag ställde då en fråga till dig om hur du ser på utvecklingen i Spanien, om jag förstått alla inlägg rätt är du bosatt i bilen där nere. Det känns lite otäckt att ett EU-land som fått mycket pengar av oss andra skall ställa till med inbördeskrig. Eller hur allvarligt är det med Kataloniens val. Folket skall få bestämma, men vad blir konsekvensen? Bara undrar?
Varken höger- eller vänsterpolitik, bara ett konstaterande att många fortfarande tror att den allmänna pensionen bekostas av skattemedel!
Man får ut de pengar man själv eller arbetsgivaren satt in, med eller utan påslag beroende hur beloppet har räntat sig, precis som på banken.
Att många är dåligt upplysta om detta faktum kan man knappast lasta politiker för.
Nog sjuttsingen finansieras dagens utbetalda allmänna pension till största delen av dagens inbetalningar och inte av vad man själv eller den tidigare arbetsgivaren betalat in. Dom pengarna gick åt då och till dåtidens pensionärer.
Från ett visst år! Min pension bygger på både det nya och lite av det "gamla" systemet. Vet ej från vilket år det nya systemet startade då arbetsgivaren började "betala in" viss procent för sina anställda.... och beräknas efter vad man själv bidrog med under arbetsför ålder.