• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Aldrig ägt husbil

MB73

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
31319
Medlemskap
2024
Hej, vad ingår inte när man köper ny husbil och som man måste ha. Tänker på gasoltuber, toakasett m.m.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Jag har inte hört talas om att det är några krav på vad som ska ingå i en beg hb, förutom det som står i trafikverkets definition av en husbil (PB2). Som alltid när det gäller begagnat får man fråga säljaren, och förvissa sej om att det som utlovas (i kontrakt) också levereras. Utan kassett är ju inte toan komplett, likaså brukar en gasolflaska (kolla bäst-före-datum) ingå. Och som Zlatko påpekar, bodelsbatteri krävs ju för att t.ex. vattenpump, toaspolning mm ska fungera. Men bara för att det finns ett bodelbatteri är det ju inte säkert att det är särskilt mycket liv i det, samma sak gäller t.ex. startbatteri.
Mycket att kolla blir det... Men lycka till åndå :) :cool:
 

MB73

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
31319
Medlemskap
2024
Jag har inte hört talas om att det är några krav på vad som ska ingå i en beg hb, förutom det som står i trafikverkets definition av en husbil (PB2). Som alltid när det gäller begagnat får man fråga säljaren, och förvissa sej om att det som utlovas (i kontrakt) också levereras. Utan kassett är ju inte toan komplett, likaså brukar en gasolflaska (kolla bäst-före-datum) ingå. Och som Zlatko påpekar, bodelsbatteri krävs ju för att t.ex. vattenpump, toaspolning mm ska fungera. Men bara för att det finns ett bodelbatteri är det ju inte säkert att det är särskilt mycket liv i det, samma sak gäller t.ex. startbatteri.
Mycket att kolla blir det... Men lycka till åndå :) :cool:
Tack för svaret men nu skrev jag visserligen NY husbil.
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Dom flesta fabrikat har en lista vad som ingår som standard och på vad som är tillbehör.

Häggen i ett soligt Umeå
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Mycket eller allt är upp till köparen att förhandla till sig. Det är till att sätta på sig förhandlingsvästen och "ställa krav " :) :)
 
Toppen