• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ALDI:s app går ej att få hem

Boo

HBK Medlem (P)
Inlägg
894
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Vi har sedan många år en app för bl a hitta närmaste Lidl.
Aldi-Nord har också en app för bl a detta men den går inte att "få tag på".
I AppStore (svenska butiken) finns den inte och går man in via Safari till Aldis hemsida och klickar på AppStore där så blir man tillfrågad om man vill "Byta affär", dvs från svenska till tyska Appstore. Det går bra men försöker man sedan ladda ner appen så blir man nekad eftersom jag som paddägare är registerad i Sverige.
Dåligt av Aldi - eller gör jag något fel?
PS. Visst kan man (ofta men inte alltid) hitta Lidl:s och Aldi:s butikssymboler på Navigons karta.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: ALDI:s app går ej att få hem

Jag hämtar POIs från POIPlaza och importerar dem till POIviewer.
Där finns AldiNord och mängder av andra filer tillgängliga. Det gör att behovet av speciella appar försvinner.

Här är en direktlänk till ALDI Nord i gpx-format. Andra format finns här.

Jag är medveten om att POIviewer fortfarande är i behov av uppkoppling, men listan kan man ändå använda och jag upplever att den fungerar ganska bra ändå. Eller så kanske du kan välja ett av de andra formaten och ladda in i Navigon (om appen stödjer externa filer).



//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: ALDI:s app går ej att få hem

Var finns den för maps me?

Bara för att ge lite mer info än bara den länk som finns strax ovanför, så tror jag att de flesta av filformaten fungerar för Maps.me.

Men den man bör testa med först, oavsett vilken app man vill använda filerna till, är numera den för Google Earth, dvs .kml.

Det verkar som att Google Earths kml-format blivit i det närmaste standard. Många appar stödjer flera format, men minsta gemensamma nämnaren är oftast kml.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ALDI:s app går ej att få hem

PS. Visst kan man (ofta men inte alltid) hitta Lidl:s och Aldi:s butikssymboler på Navigons karta.

Helt riktigt!
I navigeringsapparna finns möjlighet att hitta de närmaste intressepunkterna.

image.png
De 20 närmaste Aldi i iGO
 
  • Gilla
Reaktioner: Boo
Toppen