• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aldepanna 92 X

Rambo

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Mark
HBK-Nr
32856
Medlemskap
2024
Hej !
Jag har en aldepanna 3000. 92X,när skulle starta den efter vintern ville den inte starta.Vi har testat med att byta till en full gasolflaska (10 kg) men ingen ting hjälper.Den startar i några sekunder sedan stoppar den .Jag har kollat säkringar men........
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Hej !
Jag har en aldepanna 3000. 92X,när skulle starta den efter vintern ville den inte starta.Vi har testat med att byta till en full gasolflaska (10 kg) men ingen ting hjälper.Den startar i några sekunder sedan stoppar den .Jag har kollat säkringar men........
Hej !
Det är bara när flaskan levererar mycket gas som materialet har betydelse. Vid inkoppling av ny pk10 är trycket tillräckligt för att pannan skall starta.
Jag använder själv kompositflaskor ned till minus 10-15 grader utan problem.
BBa
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej !
Jag har en aldepanna 3000. 92X,när skulle starta den efter vintern ville den inte starta.Vi har testat med att byta till en full gasolflaska (10 kg) men ingen ting hjälper.Den startar i några sekunder sedan stoppar den .Jag har kollat säkringar men........
Kan Regulatorn gett upp under vintern? Kommer det gas till kyl och spis?
 

Rambo

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Mark
HBK-Nr
32856
Medlemskap
2024
Det kommer gas till spis,kylen har jag inte kollat. Enligt Alde support kan det bero på tändsäkringen så jag ska demontera sidan på pannan och kolla det när det blir "skönare" i luften,just nu är det 30 cm nysnö!
 
Toppen