• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aldepanel lagt av - i Italien

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Har en lcd-panel till Aldepannan. Den svartvita-modellen. Igår kväll gick den men i morse var den blank och helt slocknad. Vilka säkringar kan jag kollasjälv? Har hittat en 10 a i EBL 101 där det står Heizung men den är hel. Var finns andra som kan påverka detta?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Aldepanel lagt av - i Italien

Råkade ut för samma sak för en tid sedan. Mailade till Alde som ringde tillbaka och samma dag sände en ny panel, tydligen något de kände till.
Supersnabb service av Per på Alde!
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Aldepanel lagt av - i Italien

Har provat att göra panelen strömlös och koppla in den igen, men det hjälpte inte. Vill ju gärna få igång den redan nu under semestern så jag har varmvatten. Pannan sitter ganska trångt till. Om det går någon säkring där kan de gör så att panelen slocknar???
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Aldepanel lagt av - i Italien

Det sitter flere sikringer under det grå plastlokket på pannan, men og en inne på selve hovedkortet rett under det rummet en kommer til under lokket. Om en av disse sikringene er røket så blir og panelet uten strøm. Mest problematisk er en tempratursikring inne på kortet - er denne røket så må en bytte hovedkortet. En midlertidig løsning til du er hjemme er å koble over denne om det er den som er brendt. Et voltmeter eller en prøvelampe er nødvendig for feilsøkingen.
 
Toppen