• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Aldeles färsk!

F

F.d. 1539

Guest
Hej allihopa! Är aldeles färsk här och hoppas hitta en klubb med glada och trevliga människor :yes: . Är ännu inte husbilsägare men kommer snart vara det hoppas jag. Har dock 1000 frågor som jag behöver hjälp med. Är en singel mamma med en son snart på väg in i tonåren och bor i den kallare delen av landet. Vi vill kunna använda bilen både sommar och vinter och har tänkt oss en bil runt 200 000 kr. till att börja med.

Har någon några tipps på vad jag ska leta efter för bil som kan vara lämplig till oss? Vi har ju en hel del vänner så den får heller inte vara för liten och ska få köras på vanligt B-kort. Känner mig som ett lamm framför en varg när jag pratat med försäljare om detta eftersom jag är helt novis kan dom lura i mig vad som helst.

Hoppas på bra tips samt önskar er som redan har era bilar en härlig campingsommar!
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Aldeles färsk!

:)
Hej och välkommen!
Det finns väl en del att välja på som passar in på din beskrivning.
Kommer säkert att dyka upp ett antal svar på dina frågor här på sidan.
För att få "lite mer för pengarna" kan du ju titta på blocket.
Det kan ju i och för sig vara lite svårt att veta vad man skall leta efter!
Kolla även Bytbil.com - bil bilar beg bil, som är handlarnas sida.
Du får lycka till med letandet och ha en trevlig sommar.
/Thomas & Lena
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Aldeles färsk!

Hej på dig och välkommen.

En del råd och tips får du om du söker under ”Husbilsköp och Import”. Denna rubrik hittar du när du klickar på ”Forumlista” högst upp på sidan. Om du sedan tar dig tid och även letar under andra rubriker så finner du säkert svar på alla dina frågor. Sedan är du välkommen med alla dina speciella frågor, på vilka jag garanterar att du får många kloka svar från erfarna husbilsägare.

Farbror Claes lyfter välkomnande på hatten för dig och hoppas att du skall känna dig trygg i detta både ystra som omdömesgilla sällskap.
 
Toppen