• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Alde panna

F

F.d. 55311

Guest
Hej
Displejen till alde pannan fungerar ej den är typ avslagen jag får inte igång den
så det går ju inte och slå på pannan:confused:

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025
Sv: Alde panna

Hej
Displejen till alde pannan fungerar ej den är typ avslagen jag får inte igång den
så det går ju inte och slå på pannan:confused:

Tror inte detta beror på värmesäkringen som sitter på kretskortet i pannan, borde inte påverka panelen.

Försök att nödköra pannan genom att bygla kontaktstycket på pannan ( stift 2 och 9 ) om jag minns rätt. Kolla i instr boken.
Du kan även skaffa en nödkörningskontakt som Alde har som tillbehör.

Pannan går då på steg 1 utan termostatstyrning.

Lycka till
Hejs
Claes 105

F

F.d. 55311

Guest

Hej
Har testat,problemet har jag haft i några veckor det funkar och funkar inte.det gick sist och nödstarta men nu funkar inte det heller.
Nåja det ordnar sig snart.Jag hör av mig senare när
pannskapet startar

Senast redigerad av en moderator:

Diesel Doris

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2025

Vi hade det i några veckor. Plocka undan lite så pannan får ventilation. Jag lade dit en radiostyrd termometer så det gick att ha koll på temperaturen ovanpå pannan som extra säkerhet. Du kan inte löda dit värmesäkringen för då pajar den, löd dit två kabelsnuttar och koppla säkringen med tex en sockerbit (kopplingslist).
Då är det lättare att byta nästa gång (bra att ha en i reserv då nödkörningen inte heller fungerar när värmesäkringen pajar) Nyare pannor har ingen värmesäkring enligt Alde ?

Toppen