• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde compakt 3000

conny66

HBK Intresserad
Inlägg
10
Kommun
Växjö
Hej.
Kan ha hamnat fel, men testar, använder denna Alde Compakt 3000 för att köra värme på gasol. Inga problem tidigare, men nu när vi haft den stående över vintern på campingen, och skulle provköra den, så hör man bara lite att den väser med ljud, några säger magnetventil, en del tryckvakt , hör ej att den slår till plus att lampan ej tänds, gas går fram till spisen. Men får värme via elen.
 

conny66

HBK Intresserad
Inlägg
10
Kommun
Växjö
Ok, man hör mest att den väser ett ljud att man tryckt på knappen och vill höra att den ge de där ljudet att den vill komma igång plus att lampan tänds, men säkert görs något fel.
 

conny66

HBK Intresserad
Inlägg
10
Kommun
Växjö
Du hör på baksidan om den försöker tända
Ok. Testade o byta gasoltub men ingen skillnad i detta läge, när man sätter på knappen så hör man pumpen, och de väsande ljudet eller hur man skall förklara det, men den där klickljudet plus att lampan tänds någon sec samtidigt få jag ej att göra? Sen förklara så här är inte min starka sida.
 

conny66

HBK Intresserad
Inlägg
10
Kommun
Växjö
Borde det inte vara om du hör väsandet. Prova att tända med en tändsticka eller cigarettändare...
Du missuppfattade mig nog eller?, den värme som strular är till värme för gasol ej till spisen, den är ok. När jag sätter på knappen för gasol så hör man ju att nu är det igång, men få inte lampan o igång start av tändning av gasolen att knäppa till, som man hör om allt skall funka.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Du missuppfattade mig nog eller?, den värme som strular är till värme för gasol ej till spisen, den är ok. När jag sätter på knappen för gasol så hör man ju att nu är det igång, men få inte lampan o igång start av tändning av gasolen att knäppa till, som man hör om allt skall funka.
Det finns tändare med lång "hals" så du kan tända värmaren med en sådan. Bara för att kolla om gasolen kommer fram.
 
Toppen