• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde cirkulationspump

F

F.d. 52908

Guest
Hej. Skulle kolla 12volt cirkulationspumpen på min vattenburna Alde 3010. Läser då i manualen där det står, och finns bild på att pumpen sitter i expansionstankens överdel. Man ska skruva av locket så ska den finnas där, men visst finns det ett lock, men ingen pump och inga 12volt elledningar som manualen visar. Är det någon som vet var den sitter?? Sitter 12volt pumpen där 220voltpumpen sitter eller är det samma pump?
/ sören
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Alde cirkulationspump

Hej igen och tack för era svar och bilder. Måste nog va som ni säger, tyvärr går det inte att se för pannan är inbyggd i en låda under sängen. Har ju inga problem men blev nyfiken eftersom jag inte hittade den. Bra att veta om någon av dom lägger av. Tack!
/ sören
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Alde cirkulationspump

Hej. Tack Bernt Mgn. Ser att det finns skruvar där men det är också en mindre träbalk som går över locket, måste nog också bort och det kan bli lite bökigt men det är nog enda möjligheten att komma in i lådan. Tack!
sören
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Alde cirkulationspump

Ser nu att ni har samma bädd som jag. Jo förstärknings ribban måste bort o många skruvar är det. Jag bytte den röda anslutningsnippeln (varmvatten) på pannan då den inte höll tätt längre.
Dålig kvalité på den anslutningen. Så kolla upp den om ni lyfter på locket.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Alde cirkulationspump

Hej och tack för ditt tips EPersson. Misstänkte att ribban måste bort och kan ju va bra att kolla detta om man ändå är där. Tack!
sören
 
Toppen