• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde 3000 läcker glyckol

F

F.d. 50061

Guest
jag har en Alde 3000 panna som läcker glyckol. pannan fungerar prickfritt förövrigt. är det någon som vet vad man kan göra
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Alde 3000 läcker glyckol

På vår Alde ströp servicen slangen som glykolen läckte till marken (överfyllnadsslang?).

Ingen annan åtgärd fanns att tillgå efter bytet av nålventilen (?), mässingskrunkan utanför. Det gjordes 1,5 år sedan, och sedan dess har vi inte fyllt på glykol och Alden funkar bra.

hälsning
jyrki
 

Oldenborg

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Norge
HBK-Nr
7327
Medlemskap
2024
Sv: Alde 3000 läcker glyckol

Hei!

Vet at Alde hadde problemer med lekasje rundt pakninger for El kolbene.
Problemet oppsto når det blei kuldegrader og pannan var nedkjylat.

Det var en serie tidlig på år 2000 - 2003 en gång.
Sjekk i underkant på pannan.:wideeyed:

Ola:)
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Alde 3000 läcker glyckol

Ta en titt runt el-patronerna, om det är svårt att se använd kameran.

Om det läcker där kan du dra åt den ett halvt varv, akta dig för att dra för hårt, då kan den istället svälla/trycka ut el-patronen.
 
F

F.d. 50061

Guest
Sv: Alde 3000 läcker glyckol

tack för ditt svar angående min "glykol" läcka. men jag förstår inte vad du menar med att jag skall använda kameran? För övrigt har jag kollat med Alde om läckage på just den här pannan och den här årsmodellen, men de förnekar all vetskap om detta.
 
F

F.d. 50061

Guest
Sv: Alde 3000 läcker glyckol

ibland önskar man att man tänkte till lite innan man svarade. Det är klart att jag förstår hur jag skall använda kameran.:msn_embarrassed:
 
Toppen