• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Akvarium i sidofönster.

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Detta hände på vår första semestervecka, efter en natts regnande var ett sidofönster typ Seitz halfullt med vatten, tog borrmaskinen som jag alltid medför ock borrade 2 dräneringshål.
Väl hemma tog jag bort rutan, den var spräkt vid övre aluminiumlste som också är gångjärn.

Jagade via datorn reservdelar och Kama hade en men men priset 2700Kr.
Limmade den med mitt favoritlim PP Exrem. får se om det håller.
Kollade med Pieper Frizeit dom hade en ny koplett ruta för 135€ det kan man kalla prisskillnad. Så pajar det vet jag var jag köper en ny, har hanlatdär
tidigare utan problem.

Hälsningar :):)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Akvarium i sidofönster.

Hoppas att du har tur eller gott om tid. Pieper är inte det företag som har brått att skicka varor. När de väl skickar så blir det lätt fel som i mitt fall med fel mottagare och -adress. När paketet väl kom till mig så var två av tre produkter fel sort.

Jag är lovad ersättning för portoutlägg inom Sverige och returporto för felaktiga varor samt nya varor. Jag har inte sett röken av något än.

Till saken hör att jag köpt mycket från Tyskland och då har frakten tagit tre till fyra dagar. Med Pieper talar vi snarare om lika många fast veckor i stället för dagar.

Det gäller alltså att ha gott om tid.


Jag beställde en del saker från dem för några år sedan. Då var det lite beslag och lås samt två gasolflaskor i aluminium. Frakten angavs till €16 vilket även jag begrep var fel. Men de ändrade inte fraktangivelsen i sin orderbekräftelse och det stod inget annat på deras hemsida. Däremot dröjde det åtskilliga veckor innan leverans vilket skylldes på att en detalj var slut på deras lager. Jag hann att komplettera ordern och få ny orderbekräftelse med samma frakt.

När varorna kom till slut hade de debiterat mitt kontokort €56 extra för utlandsfrakt. Jag bestred detta eftersom de inte angett någon annan frakt och haft flera tillfällen att korrigera uppgiften i sina orderbekräftelser. Efter ca ett halvår och med hjälp av Konsument Europa fick jag tillbaka de extra €56.


Men de har ett enormt sortiment och har man möjlighet att handla direkt i butiken kan det vara OK. Det är dock en aning rörigt och jag kan inte förstå hur peronalen hittar bland alla labyrintartade gångar med hyllor där saker ligger lite huller om buller.


Hoppas du har bättre tur än jag med Pieper.
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Akvarium i sidofönster.

Pieper & Co. KG Grosshandel. Har jag handlat av 2 ggr. Varorna kom ganska snabbt, båda gångerna var frakten 34€ vilket jag aksepterat. Det var ganska tunga respektive skrymmande gods. Luftfjädring + Ultraheat+ Cyckelskydd.
och andra gången Satelitantenn + Mast. Dom var vid det tillfället billigast i Tyskland.

Hälsningar
Jägarn.
 
Toppen