• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Aktivera rss-flöden

hakimsjo

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
801
Medlemskap
2026
Hej!
Är det bara jag som skulle vilja att man slår på rss stöd i forumen så man slipper surfa in på sidan för att få nyheter? Vet inte vad för forum-applikation man använder men i dom flesta är det bara att slå på.

mvh Hakim

Sv: Aktivera rss-flöden

Bra förslag Hakim. Det har man på MHCS och funkar utmärkt
Hälsning Lennart

Senast redigerad av en moderator:

RSS funker bra med et moderat antall innlegg pr. dag.

Har selv forsøkt å følge med på feeds med rundt 1000 pr. dag (noe som ikke er uvanlig her) og det var ikke OK i bruk.

Det jobbes med en oppgradering av programvaren under forumet, og den nye utgaven har bedre muligheter for rss - uten at vi har tatt stilling til om den funksjonaliteten skal benyttes.

Hej Knut
Menar du att det är 1000st. Inlägg/ändringar/dag på HBK?
Hälsning Lennart

Vi har vært over 1000, men normalen er mer moderat - noen få hundre.
Selv med 100 blir en rss feed masete, CNN har nå fragmentert opp sin i over 100 feeds - før var den samlede helt ubrukelig.

Mange nettaviser har redigert styring av hva som kommer med i RSS, bare utvalgte artikkler blir synlig - dette også for å slippe flodding.

Vi har ikke manskap til å foreta en redigert rss.

Kanske skulle man kunna tänka sig att rss-flödena är uppsatta en per grupp? Typ en för under markisen en för damernas osv för att hålla ner antalet uppdateringar?

Tillbaka
Toppen