• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Akta er för Kabria försäkringar

Jose

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37210
Medlemskap
2024
Hej!
För ett år sedan tog jag kabria försäkring till min husbil och tyckte att det var ett bra val!
I somras mitt i Spanien exploderade ett bakre däck på motorvägen:(
Polisen kom ganska fort och förbjöd mig att ha kylen på gas!
Jag kontaktade då KABRIA försäkring och fick besked om att jag skulle få hjälp av en bärgare.
Men det tog 7 timmar väntan för att få hjälp.
Bilen bogserades till verkstaden sent på kvällen och när bilen skulle köras ifrån bärgaren upptäcktes att säkerhetsband som håller fast hjulen på flaket hade knäckt bromsrören.
Där stod jag med familjen med eh husbil med tre däck, ingen broms och ingen mat!
Vi fick hjälp dagen efter med både däck och bromsrör! Totalt blev kalaset 10000 kr:(
Summa somarium KABRIA ersatt oss med 1800kr med följande:
Vi har tittat på dina insända kvitton samt bilder på däck. Då däckålder inte kan styrkas så ersätts det efter fordonets ålder dvs 20% av kostanden för ett nytt Du kan återkomma med kvitto som endast tillhör däckkostnaden. Vi har ersatt extrakostnader enligt följande: Taxi 77 EUR= 915 SEK Mat ersätts pga gasen inte fick vara på 38,79EUR= 462SEK Kvällsmaten ersätts ej, då man alltid har en kostnad för mat/ middag Fylla kylskåtet 43,09EUR = 510SEK Förbokad ställplats- ersätts ej Betalning i skada 395871-1002 har idag skett med 1887 kronor till ditt konto.

Man blir förbannad och vill avråda er att teckna försäkringar med denna typ av försäkringsbolag!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.148
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej

allt tog 1 dag men det som irriterar mig mest är att de ersätter mig endast 20% av mina kostnader.
Jag rekommenderar dig att läsa igenom dina försäkringsvillkor.... Att bara svara varför du fått 20% av dina kostnader måste ju framgå i villkoren...Och i beslutet från försäkringsbolaget.
Är du inte nöjd så tycker jag du skall klaga till försäkringsbolaget... Först... Är man fortfarande inte nöjd så får man klaga vidare... Lycka till
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej!
För ett år sedan tog jag kabria försäkring till min husbil och tyckte att det var ett bra val!
I somras mitt i Spanien exploderade ett bakre däck på motorvägen:(
Polisen kom ganska fort och förbjöd mig att ha kylen på gas!
Jag kontaktade då KABRIA försäkring och fick besked om att jag skulle få hjälp av en bärgare.
Men det tog 7 timmar väntan för att få hjälp.
Bilen bogserades till verkstaden sent på kvällen och när bilen skulle köras ifrån bärgaren upptäcktes att säkerhetsband som håller fast hjulen på flaket hade knäckt bromsrören.
Där stod jag med familjen med eh husbil med tre däck, ingen broms och ingen mat!
Vi fick hjälp dagen efter med både däck och bromsrör! Totalt blev kalaset 10000 kr:(
Summa somarium KABRIA ersatt oss med 1800kr med följande:
Vi har tittat på dina insända kvitton samt bilder på däck. Då däckålder inte kan styrkas så ersätts det efter fordonets ålder dvs 20% av kostanden för ett nytt Du kan återkomma med kvitto som endast tillhör däckkostnaden. Vi har ersatt extrakostnader enligt följande: Taxi 77 EUR= 915 SEK Mat ersätts pga gasen inte fick vara på 38,79EUR= 462SEK Kvällsmaten ersätts ej, då man alltid har en kostnad för mat/ middag Fylla kylskåtet 43,09EUR = 510SEK Förbokad ställplats- ersätts ej Betalning i skada 395871-1002 har idag skett med 1887 kronor till ditt konto.

Man blir förbannad och vill avråda er att teckna försäkringar med denna typ av försäkringsbolag!

Bromsrören är ju ingen försäkringsskada, det skall ju bärgaren betala.
 
F

F.d. 73249

Guest
va jag kan se har du bara fått ersättning för dina extra kostnader.
dom vill artt du skickar in ett kvitto som visar åldern på dina däck.
samtidigt skickar du in kvittot på lagningen av bromröret
ring o prata med dom tror du har missförståt något
 
Toppen