• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Agility tävlingar husbil

F

F.d. 25246

Guest
Vi åker omkring i vårt avlånga land o tävlar men det vore kul med lite res sällskap ibland. Måste finnas flera där ute som upptäckt hur fina ställplatser hundklubbarna förfogar över.
Hör av er!
 
F

F.d. 5941

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Hejsan.

Har tävlat agility en hel del tidigare, har en hund nu som är förtids pensionär pga artros i framtassarna och en som är på upplärning.

Vad har du för hundar?
Vilken klass?

Vi har två BC den äldre var klass 3 innan pensionen och den andre har vi bara vallat får med ännu. Den äldre vallar får fortfarande.
Men vi ska köra igång Agility med denna med tänkte vi.

///Mattias
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Hej vad kul, vi kör eller rättare sagt frugan kör jag är BOB bär och betalar..... vi har en pumi tik på snart 5 och om fyra veckor har vi en till.... Vi far ju runt och jag tycker det blir väl drygt ibland så lite sällskap vore skit kul Jag o tonnåringarna brukar hitta på ett å annat men vi åker gärna så vi är framme kvällen innan.
 

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Sv: Agility tävlingar husbil

Just agiliity och hund är det som gjorde att vi blev med husbil fär snart 2 år sen....
Kalas med husbilen när man far runt o tävlar var o varannan helg o hela/halva semestern :)
Har 2 st bc killar, tävlar i klass 3 med båda, utgår från Stockholm, men tävlar både norr och söderut.
 

swemat

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Sv: Agility tävlingar husbil

Vi har väl inte börjat tävla än...vår bc är bara 12 månader. Och jag vet ju inte heller om vi kommer att göra det. Han är ju SÅ snabb. Får väl träna mig själv först:). Nu är det mest "titta på" och så träning förstås. Jättebra kombination; hundintresse och husbil.
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Ja BC hundarna är snabba men som skapade för sporten, jag gillar drivet i dom även om dom ibland överträffar sig själva ibland:) .

Ja vi kör ju med Pumi det räcker att försöka hänga med dom. Vi var i går och kastrerade henne så det är en lite utslagen hjältinna här hemma i dag. Hon har haft problem med huden men efter tester efter tester är detta sista hoppet så vi håller tassarna här hemma.

Efter många turer hamnade vi rätt Norsholms djursjukhus och Rebecka Frey Som verkligen kan sin sak och är utbilldad i ämnet. Kan varmt rekomendera henne.

Och mitt i allt väntar vi på en valp vågar ni kollar ni länken..... Bennaz’ Pumi Kennel

Våran har lila halsband

Hoppas vi kan stråla samman någon gång!
 
H

hianders

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

BC = Border Collie?

Inger/fru hianders
Som har tre st sheltie gubbar, snart 14, 12 och 6,5 år)
:yes:
 
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Så rätt så, Ni har ju huset fullt kör ni med?
 
H

hianders

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Nej det gör vi inte tyvärr men det ser roligt ut och sheltien är ju en hundras som används mycket inom agility. Man vet aldrig, kanske någon gång i framtiden?!! Våra gamla gubbar skulle nog inte orka springa runt på en agilitybana idag.

Inger
 
J

JaLi Jkpg

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Hej,
vi har två Pomeranian som jag tränar agility med emellanåt som aktivering, men vi har en Mittelspitzvalp som när han blir en stor kille ska bli min agilityhund om allt går som det ska. När jag valde ny ras så stod det mellan Pumi, Sheltie och Mittel - men det blev Mittel eftersom den passar bäst till min andra ras, de tillhör samma rasgrupp. Jag är allmänlydnadsinstruktör inom SBK och läser till A1-agilityinstruktör just nu, håller annars mycket på med utställning. Kul om man kunde få till en träff någonstans under våren och träna lite tillsammans. Vi bor i Bankeryd utanför Jönköping, jag tillhör Habo Brukshundklubb.
M v h
Liza
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25246

Guest
Sv: Agility tävlingar husbil

Tävlings säsongen börjar gå mot slutet, många mil blev det och Nellie tog 1 pinne i agillity och en i hoppklassen och en radda av fina placeringar o priser. Förra året blev det inte mycket då hon blev skadad samt kastrerad. innan var hon lite lojj nu är det värsta BC-tempo vinna eller försvinna Så himla kul att få ha henne frisk o se hennes iver.

Åter igen om ni är flera där ute hör av er!!

Hare gott
Mikkeman
 

Bilagor

  • nellie.jpg
    nellie.jpg
    336,2 KB · Visningar: 5
Toppen