• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adrias instruktionsbok

Solviva

FD HBK Medlem
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Nu äntligen har den kommit.....instruktionsboken på svenska till vår nya Adria Coral, dessutom årsmodell 2011 (boken liksom bilen). Tyvärr så verkar den inte komma med automatik, men däremot om man påminner dem via mail att vi fortfarande saknar den.

Undrar om garantin gäller, eftersom de inleder med "Före första resan: Ta dig god tid, sätt dig bekvämt i husbilen och läs igenom denna bruksanvisning". Längre ned i texten står det:
ADRIA åtar sig inget ansvar för skador som beror på att denna bruksanvisning inte har följts.

Hm, tur att allt gått bra den första månaden, utan instruktionsbok. Vi har hunnit med 7 övernattningar och träffat flera trevliga "husbilsåkare".

Varför kan man inte få instruktionsboken när man hämtar ut den nya bilen? Eller gäller det bara Adria?:confused:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: Adrias instruktionsbok

Vi fick boken hem i brevlådan någon dag efter att vi hämtat ut vår nya Adria Coral 670 SL -11 hos Caravan Center i Umeå.
//Kjell

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Vi fick boken med bilen 670SL -2011. Dessutom utförliga, separata instruktioner för kyl/frys, värmare, EBL, manöverpanel, spis mm mm.
Snyggt jobbat Josefssons i Landvetter.

Sörren

FD HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Samma för oss vi fick boken 2dgr (vardagar) efter bilen hämtats.

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Idag fick vi vår Instruktionsbok till Adria Matrix -2011 som vi hämta ut i Mars-11 !!!
Det blir att läsa på så vi förstår det vi funderat på sen vet vi allt :twitcy:
Ha en härlig husbilssommar alla !!!!:mcride:

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

Vi fick också alla instruktionsböckerna samtidigt som vi hämtade bilen i mars.
(Husvagn & Fritid i Kalmar)

nissel

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5253
Medlemskap
2025

Vi hämtade vår Coral S 670 sl 23 mars och har inte fått vår instruktionsbok ännu. (Bengt i Örkelljunga)

Home-car

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2025

Nu äntligen har den kommit.....instruktionsboken på svenska till vår nya Adria Coral, dessutom årsmodell 2011 (boken liksom bilen). Tyvärr så verkar den inte komma med automatik, men däremot om man påminner dem via mail att vi fortfarande saknar den.

Undrar om garantin gäller, eftersom de inleder med "Före första resan: Ta dig god tid, sätt dig bekvämt i husbilen och läs igenom denna bruksanvisning". Längre ned i texten står det:
ADRIA åtar sig inget ansvar för skador som beror på att denna bruksanvisning inte har följts.

Hm, tur att allt gått bra den första månaden, utan instruktionsbok. Vi har hunnit med 7 övernattningar och träffat flera trevliga "husbilsåkare".

Varför kan man inte få instruktionsboken när man hämtar ut den nya bilen? Eller gäller det bara Adria?:confused:

Hej!

Jag tror inte att Adria kan friskriva sig från konsumentköplagen genom att hänvisa till att någon inte har följt bruksanvisningen. Om jag har läst men inte förstått vem har bevisbördan för detta? Och vad tog det här med uppsåt vägen?

Mvh

Bert

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Home-car!
Kan det vara så illa att "somliga" husbilsfirmor "bara" eller helst vill sälja till äldrepers. (pansionärer) för dom bryr sej kanske lite mindre, kan det vara så illa.
Mvh.

Hej!

Jag tror inte att Adria kan friskriva sig från konsumentköplagen genom att hänvisa till att någon inte har följt bruksanvisningen. Om jag har läst men inte förstått vem har bevisbördan för detta? Och vad tog det här med uppsåt vägen?

Mvh

Bert

Toppen