• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adria 670 SL grums i glädjebägaren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Roland L

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2025
Hej
Jag har en Adria 670 SL 2010 som uppvisar några oönskade fenomen. Det knarrar lite här och var i bodelen mest när man kör men även i vissa delar av golvet när man går där. Detta verkstaden redan en gång misslyckats med att rätta till. En konstruktionsmiss med dörrstopp för nära gångjärnet på bodelsdörren gör att nu börjar dörren ge vika. Glashällen över diskhon lossnar för jämnan. Låset på bodelsdörren hänger inte alltid med fjärrkontrollen så man måste alltid kontrollera att den verkligen blivit låst. I bland går den i lås av sig själv när man stänger så det gäller att alltid ha nycklar ute. Det är synd på en husbil som i andra avseende visar prov på både kvalitet och genomtänkta lösningar.
Nu undrar jag om fler ägare till samma modell har sett samma problem.

Bettan o Einar

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Sv: Adria 670 SL grums i glädjebägaren

Låter som ni haft otur med er bil, har träffat flera andra coral-ägare och har inte hört talas om alla dessa fel.
Vi har en 2011 och hade också nåt knarrande ljud i golvet där bordet är. Lämnade in den till försäljaren (i september förra året), som skruvade upp golvet och limmade där Adria glömt (eller medvetet inte lagt lim). Har varit knäpptyst sen dess.
Vad gäller låset hittade jag detta tips: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/361369

Bettan o Einar

kjelka

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2025

Hej
Jag har en Adria 670 SL 2010 som uppvisar några oönskade fenomen. Det knarrar lite här och var i bodelen mest när man kör men även i vissa delar av golvet när man går där. Detta verkstaden redan en gång misslyckats med att rätta till. En konstruktionsmiss med dörrstopp för nära gångjärnet på bodelsdörren gör att nu börjar dörren ge vika. Glashällen över diskhon lossnar för jämnan. Låset på bodelsdörren hänger inte alltid med fjärrkontrollen så man måste alltid kontrollera att den verkligen blivit låst. I bland går den i lås av sig själv när man stänger så det gäller att alltid ha nycklar ute. Det är synd på en husbil som i andra avseende visar prov på både kvalitet och genomtänkta lösningar.
Nu undrar jag om fler ägare till samma modell har sett samma problem.

Har exakt samma problem sånär som på glashällen. Får kolla detta i morgon

F

F.d. 29908

Guest

Ta 5-56 och spreja på kontaktytorna (3 stycken små) och sedan torka torrt med en pappersbit som sitter i karmen till bodelsdörren, hade samma problem och det visade vara en del damm och smuts på kontaktytorna. Funkade utmärkt på vår 650 SP 2008.

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Hej,vi har haft vår Matrix nu i 3 mån o är bara nöjda med den,allt verkar va kanon
o det hoppas vi fortsätter att vara så,sen är det väl vilken tur man har med bilarna
oxå,ibland kanske nåt måndagsex slinker ut från fabriken med !!! :twitcy::mcride:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen