• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Adresser till koodinater

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Här kan man enkelt omvandla adresser till koodinater och vice versa.
http://stevemorse.org/jcal/latlon.php
Efter att ha provat några adresser verkar det som resultatet från lokatie.net är exaktare än det från Google. Förmodligen för det är ett europeiskt system.
Det går även att "batch-köra" flera adresser. Resultatet kan visas på kartor om så önskas.
Siten är på engelska men Locatie är på holländska, men Google översätter den till hyfsad svenska.
:msn_sunglasses::msn_beer::msn_beer:

F

F.d. 4927

Guest
Sv: Adresser till koodinater

Vad har man för praktisk nytta av det? I bägge fallen kommer man förhoppningsvis rätt. Frågan kanske låter ironisk, men det är den absolut inte, jag är bara nyfiken.:confused:

Lasse

G

Göran & Carola

Guest

Skriv adress i maps.google.se och Google visa dig Long/Lat.koodinater

Mvh.

Norbert

Var finns koordinaterna, jag ser inga när jag söker på Google Maps?

/ Göran

Såg precis att det var en funktion jag måste aktivera i Google Maps, så nu funkar det

/ Göran

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50195

Guest

Hur får man fram kordinaterna i Google Maps, Androidappen, någon som vet?:confused:

Toppen