Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja för att tanka i dunkMenar du när du tankar i dunk? För att tanka i bilen behöver du väl inget adapter.
Slippa köra bilen till macken, Preem där vi har rabatt och jag vet att dom säljer AdBlue,så när jag tankar personbilen är det lättast.Nyfiken. Vad är orsaken att tanka i dunk?
80kr sparar jag på att köpa 10 liter i lösvikt, istället för på Biltema, alla är vi olikaJag köper en 10 liters dunk på Biltema. Den räcker över 600 mil. Skulle jag köra adblue tanken tom borde dom 19 liter den rymmer räcka över 1000 mil. Fyller på när mätaren visar ca 42% för då vet jag att 10 liter går i. Fattar inte problemet att fylla i dunkar för att spara en struntsumma. Men alla är vi olika.
så om jag förstår dig rätt så spar du 80kr mot mig när jag kör minst 600mil? Högst 13 öre milen.80kr sparar jag på att köpa 10 liter i lösvikt, istället för på Biltema, alla är vi olika
Slippa köra bilen till macken, Preem där vi har rabatt och jag vet att dom säljer AdBlue,så när jag tankar personbilen är det lättast.
Nu drar min bil nästan dubbelt så mycket AdBlue som din, drygt 300mil på en dunk 10L, jag tankar diesel på Preem enligt vårt avtal, för att spara lite det blir också ett antal öre milen, varför skall jag betala mer än jag behöver, men det är valfrittså om jag förstår dig rätt så spar du 80kr mot mig när jag kör minst 600mil? Högst 13 öre milen.
Ok då förstår jagNu drar min bil nästan dubbelt så mycket AdBlue som din, drygt 300mil på en dunk 10L, jag tankar diesel på Preem enligt vårt avtal, för att spara lite det blir också ett antal öre milen, varför skall jag betala mer än jag behöver, men det är valfritt