• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adapter?

Marita o Rolle

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
25189
Medlemskap
2024
Vi har precis bytt bort vår plåtas och i den nya bilen Adria compact sl 2018 med ad blue, denna grejen låg i garaget, vi vet inte vad det är, någon som vet?
 

Bilagor

  • 20210515_145103.jpg
    20210515_145103.jpg
    2,3 MB · Visningar: 168

Topaz

HBK Medlem
Inlägg
836
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Gult lock brukar betyda bromsvätska, så mitt tips blir fylla på det till broms eller koppling/robotlåda.
 

Torsbobosse

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
27471
Medlemskap
2024
Vi har precis bytt bort vår plåtas och i den nya bilen Adria compact sl 2018 med ad blue, denna grejen låg i garaget, vi vet inte vad det är, någon som vet?
Som vanligt KILLGISSNINGAR!
Denna är för oljepåfyllning. Varför svara om man inte vet?
Spolarvätska, Bromsvätska, Adblue är några KILLGISSNINGAR på denna oljepåfyllning. Enkelt att googla innan man gissar.
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Det är för påfyllning av spolarvätska! Obs detta är ingen ”killgissning”!!!!
Har en Adria plåtis (Citroën) & har provat, ja den är helt värdelös & hopplös att få dit.
Tips, slang-pip på Biltema som passar på deras spolarvätskedunkar! Den har en böjlig-utdrag bar sektion & funkar kanon för att komma åt med!
Är du ute & åker så är annars en lösning att köpa spolarvätska på påse funkar också!
Men den medföljande adaptern är helt jävla värdelös.
 

Marita o Rolle

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
25189
Medlemskap
2024
Säljaren kunde ej ge svar. Googlat har jag gjort så jahar blåsor i fingrarna. Foto id noll resultat.provade oljepåfyllningen tyckte inte det passade så bra. Men jag litar på d tack för hjälpen .det verkar som arto toorsbosse löste det .tack
 

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
När jag ändå är igång så kan jag tyvärr inte rekommendera Biltemas motsvarande adapter för att fylla AdBlue!
Den är för kort i pipen! Det sitter ett ”lock” en bit ner i röret på bilen där man fyller AdBlue och detta måste puttas undan av pipen annars rinner det inte ner! Gjorde misstaget att köpa Biltemas & fick stoppa ner en tratt med lång pip i hålet för att det skulle gå att fylla.
Men vad gäller AdBlue fyllnad så har däremot inte Adria/Citroën skickat med något hjälpmedel. Annars finns ju vissa mackar som har så man kan tanka AdBlue med ”pump” som när man fyller diesel. Dom brukar finnas på lastbilsdelen på tappen, har dock aldrig provat.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Säljaren kunde ej ge svar. Googlat har jag gjort så jahar blåsor i fingrarna. Foto id noll resultat.provade oljepåfyllningen tyckte inte det passade så bra. Men jag litar på d tack för hjälpen .det verkar som arto toorsbosse löste det .tack
Denna kanske,söker man på partnummer kommer den upp direkt,inte svårt..
 

Torsbobosse

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
27471
Medlemskap
2024
När jag ändå är igång så kan jag tyvärr inte rekommendera Biltemas motsvarande adapter för att fylla AdBlue!
Den är för kort i pipen! Det sitter ett ”lock” en bit ner i röret på bilen där man fyller AdBlue och detta måste puttas undan av pipen annars rinner det inte ner! Gjorde misstaget att köpa Biltemas & fick stoppa ner en tratt med lång pip i hålet för att det skulle gå att fylla.
Men vad gäller AdBlue fyllnad så har däremot inte Adria/Citroën skickat med något hjälpmedel. Annars finns ju vissa mackar som har så man kan tanka AdBlue med ”pump” som när man fyller diesel. Dom brukar finnas på lastbilsdelen på tappen, har dock aldrig provat.
Inte konstigt att den inte passar TS undrar över en oljepåfyllnings förlängare
 

Bilagor

  • Screenshot_20210515-231902.png
    Screenshot_20210515-231902.png
    634,5 KB · Visningar: 12

Torsbobosse

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
27471
Medlemskap
2024
Det är för påfyllning av spolarvätska! Obs detta är ingen ”killgissning”!!!!
Har en Adria plåtis (Citroën) & har provat, ja den är helt värdelös & hopplös att få dit.
Tips, slang-pip på Biltema som passar på deras spolarvätskedunkar! Den har en böjlig-utdrag bar sektion & funkar kanon för att komma åt med!
Är du ute & åker så är annars en lösning att köpa spolarvätska på påse funkar också!
Men den medföljande adaptern är helt jävla värdelös.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210515-231902.png
    Screenshot_20210515-231902.png
    634,5 KB · Visningar: 15
Toppen