• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ACSI kort

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: ACSI kort

Ja vi har använt kortet under en frankrikeresa, fast jag köpte det direkt från Holland.

Kortet har 3 prisklasser men räkna med att det är den dyraste som gäller för det mesta.
Kortet berättigar till fast pris för 2 personer + husbil under lågsäsong.

Campingarbna som är anslutna håller hög klass, det talas ofta engelska eftersom många är ägda av Holländare,. Jag kan bara rkommendera kortet det är snart intjänat.

Tyckte Jägarn :D

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Vi använde kortet i fjol och har köpt nytt för 2008. Vi tycker det är mycket smidigare att använda och det finns många fler campingplatser att välja på än i Camping Cheques system. Man slipper dessutom kostnaden för att växla tillbaka överblivna checkar.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag använde kortet på min Spanienutfykt efter Nyår. Fungerar utmärkt!

Jappe

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

När är det lågsäsong? Var inne på ACSIs hemsida och såg inte vilka begränsningar som gäller säsongsmässigt.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Lågsäsongen varierar i de olika länderna. Vid Medelhavet brukar allt vara lågsäsong undantaget augusti till mitten september samt påsken. I Sverige är som bekant juni -augusti högsäsong.

Chris o Benny

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2025

Vi har använt kortet både i Tyskland, Italien, Österrike och Frankrike och det har fungerat alldeles utmärkt. Speciellt i Italien förra våren, då hittade vi många trevliga campingar; halva priset och mer ibland på campingavgifterna - men det är ju lågsäsong som gäller. Det valnigaste är 14 Euro per natt. Vi har beställt nytt för 2008.
Man behöver inte vara medlem i Caravan Club för att köpa kortet, men försäljningen sker genom dem.

Christina

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Är det bara under lågsäsong man har nytta av kortet eller har man nytta av det om man tex åker till Italien på semestern?

/Per

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det variera, men räkna inte med rabatt i juli och augusti även om vissa ger rabatt under en del av dessa månader.

Man har alltid nytta av deras förteckning över campingplatserna som är väldigt bra.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Per & Camilla!

Kortet gäller endast under lågsäsong! I Italien inträffar högsäsongen ganska sent, slutet på juli eller början på augusti. Det innebär att kortet kan användas båda i juni och viss del av juli i Italien. Jag är inte helt säker, men ska gå ut i husbilen och kolla i boken. Har jag fel nu, så återkommer jag.

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Per & Camilla!

Nu har jag kollat i ACSI-boken och fann då att man i stort sett kan utesluta möjligheten att använda kortet i juli och augusti i Italien. Vissa campingar bjuder på en vecka i början av juli och vissa på en vecka i slutet av augusti, men dom är inte många!

Juni däremot är en kanonmånad i Italien, ur flera synvinklar, så kan man förlägga semestern dit, så är det inte fel!

Jappe

Senast ändrad:
B

bentor

Guest

Hej
Vi använde kortet under en Spanienresa i september 2007. Vi kunde utnyttja det 2 nätter. Det bästa med kortet var boken med förteckningen över campingplatser. Vi kommer inte att köpa något nytt.

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2025

Tack för all info angående kortet.

Vad kostar det? Är det värt pengarna om man bara kunna utnyttja det till att se var campingplatserna ligger?

/Per

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2025

Tanken med ACSI kortet är att få tillgång till rabatter när campingarna har lågsäsong. Detta naturligtvis för att de skall ha inkomster under lågsäsong. Ingen av campingarna tror jag har något intresse av att under högsäsong lämna några rabatter då man ändå har fullbelagt.
Vi använde ACSI kortet under tre månader i höstas och det var fort inbesparat den kostnaden. Efter två campingar var det betalt.
Att man sedan inte behöver"binda" några pengar som i t ex Camping check försämrar inte produkten ACSI kort. Valfriheten blir automatiskt större när man även har översikt av alla campingarna i deras bok. Planering underlättas åxå.
Mbh
Delteff

F

F.d. 4523

Guest

Hur gör man när man betalar in på kortet, och om man har betalat för mycket resp. för lite? Kan man betala under resans gång, och i så fall hur?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Du betalar (vanligtvis 14 euro) för dom nätter du har tillbringat på campingen, ingenting annat. Mycket enkelt och bra!

Jappe

F

F.d. 14038

Guest

Jag undrar om man ska ladda kortet med några pengar eller hur det fungerar?

Toppen