• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ACSI 2023

Felixen

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34705
Medlemskap
2023
Hej,
Vet någon var ACSI 2023 finns att köpa i Stockholm, södra Spanien eller södra Portugal?

Tack på förhand
Felixen
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
 

Felixen

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
34705
Medlemskap
2023
Tack Gunnar!
Jo, jag hade stor nytta av boken för några år sedan (i ett tidigare husbilsliv).

Nu reser vi igen med ny bil. När vi lämnade Sverige i oktober fanns inte 2023s bok till försäljning. Att få boken levererad till Stockholm är därför inte ett alternativ. Vad vi förstår måste man visa upp det fysiska kortet för att få campingrabatten?

Vi hoppades kunna hitta den i södra Spanien eller Portugal?

Soliga hälsningar
Felixen
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Jag har varit på campingar här i Spanien där det stått en skylt i receptionen att foto inte godtas. Kommer f.ö. nyss tillbaka efter en cykeltur till Elche där jag köpte ett ACSI-kort på Caravanas Cruz.
Du hittar en förteckning på försäljningsställen på deras hemsida.
 

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
Någon som kan det här och orkar förklara lite?

Jag ser att det finns något som heter ACSI Club ID (som kostar 5 euros) och en CampingCard ACSI 2023 som beroende på med eller utan abonnemang kostar olika.
Vad brukar man köpa och om den bara ger rabbat under lågsäsong vad är påängen för oss ikke pensionärer som måste resa när ungarna inte går i skolan (dvs hög säsong)

Jag har aldrig kunna använda någon ovan. Jag var medlem i Caravan Club, där kunde man beställa Camping Card International. Jag försökte använda den vid olika tillfällen i både Italien, Tyskland och Kroatien...i alla bad dem mig slänga den i soptuna mer eller mindre....

Är det någon påäng med detta eller bara en till sätt att lura oss på pengar i onödan?

Bara lite vilse i alla dessa kort grejer.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Någon som kan det här och orkar förklara lite?

Jag ser att det finns något som heter ACSI Club ID (som kostar 5 euros) och en CampingCard ACSI 2023 som beroende på med eller utan abonnemang kostar olika.
Vad brukar man köpa och om den bara ger rabbat under lågsäsong vad är påängen för oss ikke pensionärer som måste resa när ungarna inte går i skolan (dvs hög säsong)

Jag har aldrig kunna använda någon ovan. Jag var medlem i Caravan Club, där kunde man beställa Camping Card International. Jag försökte använda den vid olika tillfällen i både Italien, Tyskland och Kroatien...i alla bad dem mig slänga den i soptuna mer eller mindre....

Är det någon påäng med detta eller bara en till sätt att lura oss på pengar i onödan?

Bara lite vilse i alla dessa kort grejer.
ACSI är mycket bra ger stora rabatter på lågsäsong använder detta mycket, högsäsong är oftast från början av Juli till slutet av Augusti, detta variera dock från plats till plats allt står i boken som följer med kortet.
Jag köper ACSI utan abonnemang brukar kosta drygt 20Euro för ett år.
Camping Card International är mer som legitimation, så slipper jag ta fram passet,samt dra all data på varje camping.
Förut har detta kort varit gratis om man är medlem i CaravanClub men tydligen inte i år.
 

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
ACSI är mycket bra ger stora rabatter på lågsäsong använder detta mycket, högsäsong är oftast från början av Juli till slutet av Augusti, detta variera dock från plats till plats allt står i boken som följer med kortet.
Jag köper ACSI utan abonnemang brukar kosta drygt 20Euro för ett år.
Camping Card International är mer som legitimation, så slipper jag ta fram passet,samt dra all data på varje camping.
Förut har detta kort varit gratis om man är medlem i CaravanClub men tydligen inte i år.

Tack!
 

L-G Hellsten

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
35348
Medlemskap
2024
Hej Är du medlem i caravan club är ett camping card international gratis.Men det kortet har inget medACSI att göra,Ett svar på inlägg 13 där det står att det ej gällde i år
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
204
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
fv4E9_8LU6YJtLVy6ZjFLIR1oeyHJIJKCkSywcrubpexsvKPgNMmgcrEOO05mw1dZv0NUhdhmMZmuSUBtA2OIblcQQtHwufTO7NdTOplOJijB1vfYuVqm0KjqxHNSsKUx7C7GfFL89GOyFFXjbBJmBuVAWtuS8hMB5IsXukFxKyb0rKtFi8vYu_f08cpRfeyLKej2dtUrAA=s0-d-e1-ft

Ditt abonnemang är förlängt​

Bäste/bästa

Härmed får du fakturan för ditt abonnemang.
Din abonnemang
CampingCard ACSI - Swedish edition 17,95 €
CampingCard ACSI app (campsites) 3,99 €
Shipping 4,95 €
Fakturerat belopp
26,89 €
Betalningsmetod
card ending with
Har du fler frågor? Titta då först på ofta ställda frågor på vår webbsida eller ta kontakt med vår Customer Contact Center via +4617 665 54 27. Se våra aktuella öppettider här.

Med vänliga hälsningar,
ACSI Publishing BV
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
204
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Ordna nu åtkomst till den nya informationen i CampingCard ACSI-appen​
Bäste

Ser du redan fram emot den nya campingsäsongen? En liten stund och då är tiden inne! För att dra full nytta av CampingCard ACSI du har redan beställt tillgång till CampingCard ACSI-appen. Och från och med nu finns den nya informationen tillgänglig för 2023.​
Så använder du appen
Med ditt abonnemang finns automatisk åtkomst till appen. Du behöver alltså inte beställa appen igen. Här nedan kan du läsa hur du laddar ned eller uppdaterar appen.​
Är du gärna på väg med husbil?
Då är det praktiskt att veta, att du kan lägga till all information om över 9000 husbilsställplatser till din CampingCard ACSI-app. Så hittar du med din husbil ännu snabbare en övernattningsplats i närheten av dig. Var du än är i Europa. Utökningen beställer du redan för bara 5,99 €.​
Observera: du beställer denna extra information direkt i ACSI Webshop. Använd för beställningen e-mailadressen till vilken du mottar detta e-mail
Steg 1: Öppna appstore​
Hämta enheten där du vill installera CampingCard ACSI-appen och öppna ”Google Play Store” (för enheter med operativsystem Android) eller ”Apple App Store” (för enheter med operativsystem iOS). Har du redan installerat appen? Klicka då på knappen i butiken, för att se om appen måste uppdateras. Bara då har du den nya appen.

Läser du detta e-mail på den enhet som du vill installera appen på? Klicka sedan på en av nedanstående knappar och fortsätt till steg 3.
Steg 2: Välj app​
2
Sök i butiken efter CampingCard ACSI-appen.

Viktigt:
använd här sökbegreppet ”CampingCard ACSI”. Det finns nämligen flera ACSI-appar i appstores. Du kan känna igen appen med den gröna rutan med den blå CC-logotypen (se nedan).​
Steg 3: Installera appen​
3
Välj CampingCard ACSI-appen. Klicka på knappen ”Nedladdning” eller ”Installera” och vänta tills appen har laddats ned. Därefter kan du öppna appen.​
Steg 4: Öppna appen​
4
Logga in med ditt e-postadress och lösenord. Använd här uppgifterna i ditt ”Mitt ACSI konto”. Detta konto har du redan använt vid beställningen. Tryck eller klicka sedan på ”Logga in”.

OBS: Uppladdning av appen kan ta ett tag första gången.​
Steg 5: Ladda ned informationen​
5
När appen har öppnats, kommer du till nedladdningssidan. Här kan du ladda ned ett eller flera landspaket. För att ladda ner informationen behöver du en bra internetuppkoppling.

OBS
: Hade du appen redan i 2022? Uppdatera då paketen för att visa information för 2023.​
Steg 6: Sök en camping​
6
Genom att använda karta, kan du söka efter camping eller husbilsställplats efter ditt eget val. Du har nu åtkomst till information i CampingCard ACSI-appen till och med 31-12-2023.​
Vill du också installera CampingCard ACSI-appen på en annan enhet? Följ då ovanstående steg på den andra enheten. Du kan använda appen på tre olika enheter samtidigt.

Har du fler frågor? Ta en titt på de ofta ställda frågorna på vår hemsida eller se våra instruktionsvideor i den omfattande handboken.

Vi önskar dig under tiden ett trevligt campingår 2023!

Med vänliga hälsningar,
CampingCard ACSI​
 
Senast ändrad:
Toppen