• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

AC problem

• Startad av Startad av F.d. 25113
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 25113

Guest
Hej har en Fiat 2007. 2,3 där AC lampan inte lyser när man trycker in knappen. Kan inte finna att någon säkring gått. Ingen kyla.:twitcy:

Någon som har liknande erfarenhet.

Hälsningar Tommy

Sv: AC problem

Har do kollat på alla tre ställena om säkringen har gått?
Motorrummet/under ratten/dörrstolpen

Hej har en Fiat 2007. 2,3 där AC lampan inte lyser när man trycker in knappen. Kan inte finna att någon säkring gått. Ingen kyla.:twitcy:

Någon som har liknande erfarenhet.

Hälsningar Tommy

Hmmm vet du om AC:n har funkat tidigare?

Om bilen är nyanskaffad, kan du ha knappen men ingen AC.

För att AC:n ska fungera måste du också ha fläkten på min läge 1, och jag tror inte att lampan lyser om du inte har detta.

Lycka till

//Tommy

Kolla så du inte har fått samma problem som jag fick nere i Kroatien i somras ... Det var lite glapp i kontakten vid tryckvakten som är placerad nere vid höger strålkastare .

Så fort AC-komprssorn går så startar även kylfläkten ifram för att kyla ner kondensorn .

Du kan ju även göra en liten snabbkoll genom att bara lossa påfyllningsnippeln och trycka till lite så ser ju om du har tryck i systemet och ett tryck på 1/2 sekund tapar du inte mycket på .

Tillbaka
Toppen